On my own again - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu On my own again - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

On my own again

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

23 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Helaas is het me sinds mijn laatste bericht niet gelukt om nog wat foto's te plaatsen, dus die heb ik er dan nu maar eventjes bij gedaan. Ik kan jullie natuurlijk niet teleurstellen!

Ik moet even goed denken tot waar ik de vorige keer ook alweer was gekomen, maar volgens mij was dat tot de Art Deco Walk in Napier. Ik kan het natuurlijk ook even opzoeken, maar daar ben ik te lui voor! ;)

Onze tweede dag in Napier hebben onze eigen wine tour uitgezet. Maar wees niet maar niet bang, ik heb niet zoveel gedronken als de vorige keer in Gisborne. Ik kijk wel uit, haha! We hebben de Mission Estate Winery bezocht. Dit is een voormalig klooster en een ontzettend mooi gebouw op een schitterende locatie. Het is ook een winery met een erg goede naam, geen wonder dan ook dat alles er zo sjiek-de-friemel uitzag. We hebben er onze ogen uitgekeken. Daarna nog een twee andere wineries geweest en natuurlijk een flesje wijn gescoord! :D
Voor diezelfde dag hadden we ook een tochtje naar Cape Kidnappers per tractor en platte kar besteld (Gannet Beach Safari noemen ze het hier! :D). Dit was echt een hilarische rit: een knaloranje tractor met een platte kar vol toeristen die over het strand jekkert! Een erg hobbelige rit, dat kan ik je wel vertellen, maar vooral erg leuk ennnn ik heb er zelfs ook nog wat van opgestoken ook! :D In de clifs langs het strand kun je heel goed de breuklijnen van aardbevingen zijn en de verschillende lagen 'grond'. Het bleef de hele weg fascinerende om te zien en je kon wel foto's blijven maken, maar of dat nu zo interessant is voor de mensen thuis... Tenzij een van jullie misschien Geologie heeft gestudeerd?! Na dik een uur over het strand te hebben gestuiterd kwamen we aan bij Cape Kidnappers itself, waar een kolonie Jan-Van-Genten ('gannets' in het Engels, veel makkelijker om te schrijven) huist. Vanaf het strand was het nog een half uurtje bergop lopen naar de kolonie. Gelukkig waren ze nog niet 'across the ditch' gevlogen (d.w.z. naar Australie), want dat schijnen de beestjes te doen als de winter in NZ nadert. Bovenop de clif werd het ineens schitterend weer en kon je heel dichtbij de vogels komen, hoewel je wel achter een klein hekje moest blijven. Maar ze zijn absoluut niet schuw en trekken zich ook lekker niks aan van al die druk fotograferende toeristen die iedere dag langs komen. Ik vond het zelf ook erg mooie vogels om te zien: die gelige kop, lichtblauwe randjes om de ogen en lichtgroene streepjes op hun zwemvliezen... Echt mooi! :D Ik ben blij dat ik ze gezien heb, want de vorige keer dat ik in Napier was, wilde ik het ook wel doen, maar uiteindelijk hebben we er toen vanaf gezien (we konden immers niet alles tegelijk). Maar ik denk dat ik er toch wel spijt van had gehad als ik ze niet had gezien. Dus het was helemaal leuk! :D Na dik een uur gannets op de foto te hebben gezet en te hebben genoten van de prachtige uitzichten was het weer tijd om ons naar de tractor te begeven voor weer een uurtje terug jekkeren over het strand.

Na twee dagen Napier gingen we de volgende dag weer verder. Onze trip ging richting Taupo waar we twee dagen bleven, zodat ik (als het goed weer zou zijn) eventueel nog zou kunnen gaan skydiven. Helaas was het weer niet wat we ervan verwacht hadden, het was regenachtig en zwaar bewolkt. De eerste dag in Taupo hebben we ons vermaakt met een wandelingetje langs Lake Taupo, door de haven en Taupo zelf. Nog even in twijfel gezeten om de Tongariro Crossing te lopen, maar bij gebrek aan geschikte kleding (en waarschijnlijk ook conditie ;)) ook hier maar vanaf gezien. We besloten daarop om de volgende dag naar Huka Falls te gaan en vanaf daar naar de Aratiatia Dam te lopen. We hadden geen idee wat die dam precies inhield, maar het leek ons wel leuk. Wederom was het weer van die dag niet onze vriend en was het de hele dag slecht weer. Aan het begin van de middag toch maar gaan lopen, dan maar in de regen ;) Dat zijn we tenslotte toch wel gewend in NL, dus die regen moeten we maar trotseren. Halverwege de walk naar de Dam waren we toch wel erg koud geworden en vroegen we ons toch ook wel een beetje af of die Dam wel echt zo interessant zou zijn om dan weer twee uur hetzelfde stuk terug te lopen naar de auto. We hadden het vermoeden van niet, dus toen zijn we naar weer terug gegaan naar de auto en hebben de Dam maar met de auto opgezocht. Het was gelukkig wel de moeite waard! :D De Aratiatia Dam is een soort stuwdam die een aantal keer per dag open gaat om water door te laten stromen in de achterliggende canyon. Op het moment dat de Dam opengaat stroomt er een ongelooflijke hoeveelheid water de canyon in en staat deze binnen een mum van tijd onder water en ontstaat er een enorme rapid. Echt een schitterend gezicht! :D

De volgende dag zijn we naar Rotorua gegaan, want we wilden graag ook nog iets 'Maori' doen. Dat werd uiteindelijk een bezoek aan Mitai Maori Village. Daarvoor werden we aan het begin van de avond met een busje opgehaald bij ons hostel. We werden ontvangen in een grote tent, waar zo ongeveer iedere nationaliteit in een groep van 150 man welkom werd geheten in hun eigen taal. Voor ons het: 'Chocolade taart, lekker lekker!' Dat sloeg overigens op het toetje dat we later die avond zouden krijgen... ;) De avond bestond uit het bekijken van Maori krijgers die in hun waka (kano) aan kwamen varen over een riviertje, een optreden en demonstratie van Maori zang, dans, muziek en wapens en een hangi (traditionele Maori maaltijd waarbij het eten ondergronds gekookt/gestoomd wordt). Het was een erg leuke avond en voor het eerst sinds ik NZ ben heb ik ook gezien dat er toch ook nog knappe Maori's rondlopen. Ik was al bijna bang dat die er niet meer waren! ;) Maar een grote, sterke, knappe Maori met veel geld, een groot huis en een mooie auto ben ik nog niet tegen gekomen, haha! Ik houd me nog steeds aanbevolen hoor ;) Dus bij dezen even een oproep aan alle Maori's die mijn weblog lezen en aan deze beschrijving voldoen: meld je zo spoedig mogelijk bij mij!!!! :D M'n telefoonnummer is 021-LEUNIE ZOEKT MAORI. Mocht het nou deze keer in NZ niet lukken, dan kunnen we er altijd nog een televisieprogramma van maken! :D Niet 'Farmer wants a wife', maar 'Leunie wants a Maori', hahahahhahaha!!! :D Anyway, het was een erg leuke avond en een mooie aflsuiting van m'n vakantietripje met mams :)

De dag erna hebben we nog wat souvenir winkeltjes afgestruind en een lekkere bak koffie gedronken bij Starbucks (natuurlijk! :D) alvorens we ons weer richting tante Corrie in Te Teko begaven. Daar kwamen we donderdag in het begin van de middag weer aan.
Afgelopen vrijdag zijn mams en ik met tante Corrie en (tante) Truus Overdevest naar Mount Maunganui (bij Tauranga) geweest voor een wandeling om de Mount en een plons in het warme zoutwater zwembad. Het was een heerlijk zonnige dag voor een wandeling en natuurlijk weer veel mooie dingen gezien. Ook de salt water pools waren erg lekker om in te zwemmen. Schijnt ook voor vanalles goed te zijn; je huid, je longen... Jammer was dan wel weer een beetje dat iemand er met mams d'r handdoek vandoor was gegaan. Dat was meteen de tweede handdoek die ze hier kwijt is geraakt, haha. Ach, scheelt weer ruimte in je koffer! ;) Meer ruimte voor souvenirs! Na het zwemmen hebben we nog een heerlijk ijsje gegeten bij Copenhagen Cones. Het klonk niet echt als een ijszaak en de buitenkant zag eruit alsof je er tickets voor de Love Boat kon boeken, maar het ijs was er errug lekker, vooral dankzij de vers gebakken wafel cones! :D Smullen!!
's Avonds kwam iedereen bij tante Corrie eten, als zijnde afscheidsfeestje van mams. Met iedereen bedoel ik Peter & Tania, Kurt, Sjoerd & Crystal en Bas & Kathryn. Het was een erg gezellig avond, met de nodige hilariteit! :D

Afgelopen weekend hebben we het een beetje rustig aan gedaan en ons bezig gehouden met de voorbereidingen op het vetrek van mams. Dat betekende koffer tactisch inpakken, wegen, overpakken, weer wegen enz... Maar uiteindelijk zat dan toch alles erin! :D

Vanmorgen zijn we dan aan de lange autorit naar Auckland begonnen. En het is echt een eind zeg! En vooral het stuk op de snelweg rond Auckland is niet zo prettig rijden, zeker niet als je niet meer gewend bent aan veel verkeer op de weg. Het was echt zo erg nog niet als op de A12 naar Utrecht, maar toch... Voor NZ begrippen is het druk! ;) Maar uiteindelijk zijn we, met een kleine detour, goed aangekomen in Auckland waarna we mijn spullen hebben gedropt in het hostel en de huurauto weer hebben ingeleverd.

Inmiddels is het bij mij maandagavond en zit ik in m'n eentje achter de computer in een hostel in Auckland. Vanavond heb ik mams op de bus gezet naar het vliegveld. Haar 4 weken in NZ zijn omgevlogen en het is bijna niet te geloven dat er alweer 4 weken om zijn...! Het was wel weer even moeilijk om afscheid te moeten nemen, vooral omdat ik steeds meer aan het einde van m'n reis kom en ik er stiekem toch ook wel weer een beetje naar uitkijk om over een paar weken thuis te kunnen zijn. Maar als de komende 4 weken net zo hard gaan als de afgelopen tijd, dan ben ik thuis voordat ik er erg in heb! ;)

Ik blijf vannacht een nachtje hier slapen en vertrek morgen per Kiwi Experience weer naar Whitianga in de Coromandel voor 1 nachtje. Woensdag ga ik dan weer verder naar Rotorua, waar ik die dag wordt opgehaald door iemand van de Tarawera Rheinland Lodge. Bij deze homestay ga ik de komende tijd aan de slag als WWOOFer. Het schijnt volgens sommigen een flashe plek te wezen, dus ik ben erg benieuwd! Ik heb er in ieder geval veel zin in!
En de komende weken wil ik me ook nog een keer aan een skydive gaan wagen, wat ook in Rotorua kan. Dus ik heb in ieder geval nog iets leuks voor mezelf op stapel staan. Je moet het leukste tot het laatste bewaren toch?! ;) :D

Kortom; ik ga er dus nog even een paar toffe weken van maken!! :D

Liefs uit NZ!
x Leonie

  • 23 Maart 2009 - 09:14

    Ellen:

    Veel plezier bij homestay en de laatste weekjes zullen voorbij vliegen! Nog bedankt voor je kaart...

  • 23 Maart 2009 - 10:08

    Meike:

    Leuk om weer te lezen wat jullie allemaal hebben gedaan, klinkt als heerlijke vakantie! ;) En wat ben je bruin!

  • 23 Maart 2009 - 11:06

    Marijn:

    Haha duo penotti it is!!! Was vast wel even balen toen mama weg ging, maar nog maar 5 weekjes en dan ga je alweer naar huis! Tijd vliegt joh! Veel plezier bij je laatste adresje en doe nog wat leuke dingen voor jezelf, want voor je het weet zit je weer in dat saaie nederland.
    Dikke kus,
    Marijn

  • 23 Maart 2009 - 16:29

    Marijn De Hoop:

    Jaaaaaa, ik wil ook wel zo'n stuitertochtje over het strand. Dat wil ik nog wel een keer doen. Mag ik meewerken aan het programma "Leunie wants a Maori"? Ik wil wel in de selectiecommissie ;). Dat nummer 021-LEUNIE ZOEKT MAORI ook, hoe verzin je het hahahahahahahahaha :D. Ik ben wel blij dat je toch een aantal mooie maori's gezien hebt nu. Dat werd ook wel eens tijd. Nou geniet nog even van je laatste paar weken en ik ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal! Ik ben blij dat ik op deze manier zo goed op de hoogte blijf van al je avonturen.
    Liefs Marijn

  • 24 Maart 2009 - 11:55

    Carlijn:

    weer vanuit het regenachtige Holland (het hagelde net zelfs even !!) ben dus ook erg jaloers dat jij nog een aantal weken hebt. En skydiven, Doen!! Sweet as ;P

    Carlijn

  • 24 Maart 2009 - 13:05

    Lenie:

    Lieve nicht,wat heb jij al veel beleefd deze maanden en ook nog zo gezellig met je mams ik zou er jaloers van worden maar dat ligt niet in mijn aard.Nou meid,nog een paar weekjes een dan zien we elkaar weer.Tot dan.Goede reis en nog een fijne tijd.Liefa Lenie

  • 24 Maart 2009 - 13:17

    Manuela:

    Bedankt voor jullie kaartje een fijne tijd nog Leonie die laatste weken en leuk dat je zo'n gave tijd met je moeder hebt gehad .En als je durft te skydiven dan vind ik dat super van je ik zou het niet durven met mijn hoogtevrees nou en wel even een foto van je Maori sturen he we moeten wel even keuren hoor.

    liefs van manuela

  • 25 Maart 2009 - 07:04

    Jacq:

    hoi leonie de tijd vliegt zeg, geniet er nog lekker even van en tot snel in nederland (ik hoor van je moeder vast nog ook de verhalen) ziet er allemaal heel mooi en gaaf uit
    groetjes jacq

  • 26 Maart 2009 - 10:02

    Mam:

    Hai leonie,
    daar zit ik dan weer thuis achter mijn PCtje.Ik hoorde van tante Corrie dat het heerlijk zonnig is bij jullie. Ik verlang al weer een beetje terug naar NZ. Het is hier kouuuud joh, en nat brrr.

    Pap en Marijn waren op Schiphol met bloemen en de hele reis verliep volgens schema, appeltje eitje.

    En doe de dive hé!! sms evenals je dat het hebt gedaan en waar!

    xxx mam en pap

  • 26 Maart 2009 - 10:23

    Meesteres Yvonne:

    Leuk dat je zoveel leuke dingen met je moeder hebt gedaan!
    Geniet nog maar goed van die laatste weken want voor je het weet zit je weer in de "gewone boze wereld". Benijd je wel een beetje hoor!

    Groetjes Yvonne

  • 28 Maart 2009 - 16:15

    Malou:

    jaaaaa skydiven Leonie!!!!
    laat ze even weten daar dat er een stoere vd Geest heeft gezeten al die tijd :-D
    tijd gaat nu opschieten he, nou nog maar niet teveel over nadenken...
    leuke foto's met je mams!
    heb trouwens me volgende reis geboekt.
    a.s. zomer, 4 weken naar Bali en Maleisie, en hopelijk ook nog een stop in Borneo :-D
    groetjes Louderrrr!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 28600

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: