Terug in good old Holland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Terug in good old Holland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Terug in good old Holland

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Zo heb je nog twee dagen in NZ, zo ben je alweer twee dagen thuis...
En nog steeds is het niet te geloven dat de tjd zo vreselijk snel is gegaan!

Afgelopen vrijdag vertrokken we aan het einde van de middag weer met het ieniemienie vliegtuig naar Auckland. Het was een leuk ritje, waarbij we bepaalde plaatsen in NZ nu konden herkennen! Zo kon je heel mooi Lake Rotorua zien en de Coromandel.

Eenmaal aangekomen in Auckland, moesten we al de bliksem onze koffers ophalen en van de domestic terminal naar de international terminal rennen. We hadden namelijk een of andere permit nodig om de US in te mogen. Weer een regel erbij! Op de heenweg was dat nog niet, maar nu ineens hadden weer een extra papiertje nodig om alleen over te mogen stappen op een andere vlucht in San Francisco... zucht... Ik weet wel, als ik nog een keer naar NZ ga, dan ga ik NIET meer via de US! Wat een gedoe! :(
Nou goed, eenmaal de permit verkregen haastten we ons naar de incheck en vervolgens weer op een holletje naar de veiligheidscontroles. Daar werd mijn trolley, die ik als handbagage bij me had, even grondig onder de loep genomen omdat men dacht dat ik er een wapen in verstopt had! Uiteindelijk ging het om een glazen beeldje en een stukje metaal van m'n trolley dat er op de x-ray uitzag als een enorm wapen, hahaha! Ondertussen werd Babette, die op mij stond te wachten, gecontroleerd op explosieven! We leken wel een stel criminelen! En we hadden al enorme haast, want ons vliegtuig was al aan het boarden en hadden nog minder dan een half uur... Even dacht ik dat we mooi naar die vlucht konden fluiten, maar met nog even een laatste sprintje naar de gate kwamen we toch nog op tijd aan. Weliswaar hijgend en bezweet, maar we zaten in ieder geval in het (goede) vliegtuig! :D Wel jammer dat we geen tijd hadden om nog even winkeltjes te kijken en misschien nog wat laatste souvenirtjes te scoren (of een flesje water, want die konden we ook wel gebruiken).

De vlucht naar San Francisco verliep verder zonder al te veel problemen, hoewel we onderweg wel met de nodige turbulentie te maken hadden... Het was ook wel fijn dat ik op dit stuk nog aardig heb kunnen slapen, wat misschien meer lag aan het feit dat ik een wijntje bij m'n avondeten had gehad, dan dat ik echt moe was. Maar maakte mij niet uit, want dan ging de tijd tenminste een beetje sneller! :D Het was namelijk toch wel een dikke 11 uur vliegen naar San Francisco! Onderweg geprobeerd om wat films te kijken, maar ik geloof niet dat ik ook maar eentje helemaal heb gezien. Ik viel steeds in slaap... hahaha!

Tegen de tijd dat we in San Francisco aankwamen, was het 13.00 in de middag, plaatselijke tijd. Tijdens de landing hadden we een schitterend uitzicht over de stad en konden we de Golden Gate Bridge zien, echt super gaaf!
Eenmaal geland, was het weer van hot naar her rennen over het vliegveld, want ook hier hadden we voor het mooie eigenlijk net te weinig tijd :( We moesten hier namelijk ook onze koffers weer ophalen en opnieuw inchecken en dat neemt toch wel weer een hoop tijd in beslag. En ja, als je dan weer naar de gate moet, dan heb je natuurlijk weer die veiligheidscontroles die weer een eeuwigheid duren en de rij weer enorm is... We hadden net aan genoeg tijd om even naar de WC te gaan haha! En toen was het alweer tijd om te boarden.

Vanaf San Francisco vlogen we rechtstreeks naar Amsterdam. We zaten op een KLM vlucht, dus we konden weer lekker Nederlands praten tegen de stewardess :D Hoewel je dan soms nog wel in het Engels wordt aangesproken ;) Had ik misschien toch m'n knaloranje Holland shirt aan moeten trekken!
Leuk detail was wel dat dit vliegtuig zo'n hele grote Boeing was, een 747 met zon bobbel op z'n kop zeg maar ;) Ik wilde al de hele tijd in zo'n groot vliegtuig vliegen, maar Air NZ had steeds maar kleine Boeings... echt lullig! ;) Maar van KLM werd ik dan eindelijk weer een beetje blij :D
De vlucht verliep verder prima en ruim drie kwartier eerder dan gelpand landden we zaterdagochtend op Schiphol.
Toen we het vliegtuig uitliepen, stond m'n oom (die bij KLM werkt) me op te wachten om me gedag te komen zeggen! :D Hij was die dag aan het werk en was tussen z'n werkzaamheden door even naar de gate gekomen om me weer op Nederlandse bodem te verwelkomen. Dat was echt heel leuk om dan ineens een bekend gezicht te zien!
Vervolgens hebben we ons even lekker opgefrist, voordat we naar de bagageband gingen om onze koffers op te halen. Die kwamen zo waar als een van de eerste voorbij zetten en waren we eigenlijk al heel snel klaar om door de deur heen te komen...

En daar stond iedereen dan!!! :D
Papa, mama, Marijn, Coen en vijf vriendinnen (Hanna, Meike, Sara, Marijn en Yvette). En hoewel ik steeds niet echt het gevoel had dat ik zou moeten huilen als ik iedereen weer zou zien, was niets minder waar. Toch wel weer emotioneel om na zo'n lange tijd iedereen ineens weer in het echie te zien.
Ik werd overladen met bloemen, een enorme (maar dan ook echt ENORME) kaart, stroopwafels en snoepies!
Na een lekker bakkie koffie op Schiphol maakten we onze weg naar de auto en op weg naar good old Zoeterwoude.
En ook daar was al de nodige familie aanwezig om me te verwelkomen. Ook was het huis versierd met (natuurlijk oranje) balonnen, welkom thuis borden en spandoeken! Echt super leuk!!! :D

Thuis lekker aan de koffie met aardbeien gebak van Bakkerij 't Watertje en veel, heel veel gekletst met alle lieverds die langs zijn gekomen om mij gedag te zeggen. Het was een super gezellige middag en erg leuk om iedereen gelijk al even gezien te hebben :)

En dan 's avonds weer heerlijk in je eigen bed slapen...! :D
Omdat ik wilde voorkomen dat ik 's ochtends om 6 uur wakker zou worden, heb ik mezelf verplicht om op te blijven tot 22.00 uur. Maar toen was ik dan ook echt gesloopt en ben ik m'n bedje in gedoken.
Heb 's nachts prima geslapen en, behalve de vermoeidheid, heb ik eigenlijk geen last van een jetlag. Ik heb overdag helemaal niet het gevoel dat het nu eigenlijk midden in de nacht zou moeten zijn ofzo. Ik heb ook steeds in gedachten gehouden dat als ik aan zou komen in NL dat het dan ochtend zou zijn en ben daar steeds heel bewust mee bezig geweest. En dat gaat best goed :)
Vanavond maar wel weer op tijd naar bed denk ik zo...haha ;)

Dit was dan mijn allerlaatste bericht voor wat deze reis betreft.
Ik heb een onwijs leuke tijd gehad in NZ en ik ben een hoop ervaringen rijker. Ik heb er ontzettend van genoten! :D
En ik hoop over een paar jaar weer eens voet op NZ bodem te mogen zetten. Want er zijn nog zoveel dingen te zien...! ;)

Nogmaals bedankt aan iedereen die de afgelopen maanden met belangstelling m'n weblog heeft gelezen en alle lieve, leuke mailtjes, smsjes, kaartjes en natuurlijk de reacties op m'n weblog. Het was erg fijn om van jullie te mogen horen!

Wie weet tot een volgende reis weblog! ;)

HAERE RA!

Liefs uit Zoeterwoude!
x Leonie

  • 03 Mei 2009 - 19:03

    Ellen:

    Ha, nog een berichtje dan.. Zal je site gaan missen. Het heeft een hoop herinneringen opgehaald bij Boris en mij. Tja, live goes on! Fijn dat je weer heel thuis bent... Zie je wel op de BBQ, doei

  • 03 Mei 2009 - 19:08

    Yvette:

    :D

  • 03 Mei 2009 - 19:23

    Marijn De Hoop:

    Haaaaaaai!

    Fijn dat je weer thuis bent. Ik vond het leuk om je gisteren weer gezien te hebben. Je verhalen waren altijd erg leuk om te lezen!

    Liefs Marijn

  • 03 Mei 2009 - 20:00

    Manuela:

    hoi leonie ook ik zal je gezellige verhalen missen maar vind het wel leuk dat je weer thuis bent zodat we weer een keertje kunnen afspreken voor een gezellig praatje jammer dat ik zaterdag niet kon heb wel aan je gedacht bel je snel om even een bakkie af te spreken,
    liefs van magdalena [we lachen er maar om]

  • 04 Mei 2009 - 06:53

    Karin:

    Hey Leeuw,
    nogmaals welkom Thuis!!!
    Het was erggggg gezellig zaterdag!!
    Zie je snel.
    Liefs,
    Mirjam en Karin xx

  • 04 Mei 2009 - 10:54

    Jacq:

    hoi leonie, je zal wel gedacht hebben... waar blijft ze??
    ik had sam en bram te logeren en ivm het mooie weer zijn we onverwacht naar het archeon geweest.. ik was nog langs geweest maar toen waren je ouders en zus al weg, (de (engelse) drop was daarom van mij...

    welkom terug dus en tot snel!

  • 04 Mei 2009 - 18:11

    Franny:

    Hoi Leonie,

    Fijn dat je weer thuis bent! Wij van JdA hebben je tomeloze inzet gemist, maar zullen straks ook die leuke verhalen uit Nieuw-Zeeland missen!

    Groetjes,
    Franny

  • 04 Mei 2009 - 18:13

    Franny:

    P.S. Natuurlijk niets ten nadele van Marijn, die jouw afwezigheid perfect heeft opgevangen. Alvast bedankt Marijn!

  • 05 Mei 2009 - 18:31

    Karin Van Der Salm:

    Hoi Leonie,

    Heb genoten van je verhalen het afgelopen half jaar.

    Lukt het je al weer een beetje om je draai te vinden in Holland?

    Groetjes, Karin

  • 06 Mei 2009 - 03:45

    Erna Van Der Lubbe:

    Welkom thuis ! We hebben je gemist bij JDA .... fijn dat je er weer bent !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 28605

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: