Skydive!! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Skydive!! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Skydive!!

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

05 April 2009 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Woehoeeeeeeee!!!!!!!!!!

I DID IT, I DID IT, I DID IT!!!!!
Ik heb vandaag geskydived!!! :D En ik ben zoooo trots op mezelf! ;)

Another dream has come true! :D

The facts:
- Altitude: 15 000 feet
- Freefall: 65 seconds
- Speed freefall: 200 km/h
- Place: Rotorua
- Date: April 5th, 2009
- Name instructor: Peter Fiddle

Even snel een beetje uitleg over hoe het allemaal gegaan is...
We (ik en Heloise, m'n Franse collega) moesten ons om 11 uur melden bij NZONE bij het vliegveld in Rotorua. De zenuwen waren inmiddels al niet meer te onderdrukken. Toen we eenmaal het 'liability contract' hadden getekend, kregen we een klein introductiefilmpje te zien over waarom skydiven nou eigenlijk zo leuk is. Niet dat ik het op dat moment echt heel leuk vond ofzo, maar je doet natuurlijk gewoon even alsof dat wel zo is haha ;)
Kort daarna arriveerde m'n entourage: tante Corrie, Jo-Anne en Elise. Zij waren speciaal naar Rotorua gekomen om mij uit de lucht te zien vallen :D

Vervolgens kregen we een instructie video over je houding tijdens de freefall. werden we in onze super-sexy-super-helden-pak gehesen, wat er natuurlijk weer net zo aantrekkelijk uitzag als al die lekkere wetsuits die ik al eerder heb aangehad. Om het geheel compleet te maken, kregen we ook zo'n prachtig mutsje met een nog veel sexier paar brillenglazen. Met muts op leek ik net een wattenstaafje!!! :D Jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik er dus echt woest aantrekkelijk uitzag! ;)
Eenmaal met alle gear aan werden we naar het vliegtuigje gedirigeerd, waar we met 8 man in moesten: Heloise en ik, onze instructors, twee cameramannen en nog twee andere mensen die zelf gingen springen (als 'hobby'). Het was knap krap in dat vliegtuigje, maar wel gezellig. En natuurlijk een prachtig uitzicht over Lake Rotorua, Lake Tarawera, Mount Tarawera en Lake Rotoiti.

Toen we eenmaal tot een hoogte van 15 000 feet geklommen waren, gingen de twee solo divers eerst het vliegtuig uit en daarna was het mijn beurt....
Ik moest over het randje van het vliegtuig gaan zitten (of eeder hangen eigenlijk...) en m'n instructor telde af. Dat was echt het meest verschrikkelijke moment...

3...
2...
1...
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH

De eerste drie seconden van de vrije val waren vreselijk eng en ik ging helemaal over de kop en alles!! Ik heb m'n ogen de eerste drie seconden niet eens open gehad geloof ik. Toen ik ze eenmaal open deed, zag ik de horizon helemaal scheef voor me...waaahhh!!!
Vervolgens dook ik meer dan 60 seconden lang naar beneden, al zwaaiend naar de cameraman, gillende, joelend, rond draaiend...
Vervolgens vouwde de parachute (gelukkig!) open en zweef je in 5 minuten weer terug naar de grond. Ik kon ondertussen genieten van het uitzicht op de schitterende omgeving en leren om een parachute te besturen. De landing was buitengewoon perfect, 5 meter op m'n kont over de grond glijdend haha! Dit was overigens wel de bedoeling, dus zo gek was het nog niet eens! ;)

Het was echt zo onwijs gaaf en ik zo onwijs blij dat ik het gedaan heb! Ik heb al jaren lopen roepen dat ik een keer wilde skydiven en nu heb ik het dan eindelijk gedaan!!! :D
Het was zo onwijs tof!!!!!!!!!!
Ik had na afloop echt een beetje het gevoel als ik een astronaut was die terug kwam uit z'n ruimteschip. Liep ik daar in m'n pak met m'n mutsje onder m'n arm!

Zo, ik vind mezelf echt stoer!! :D

Ik heb een aantal foto's toegevoegd, die Jo-Anne voor me heeft gemaakt. De foto's van de freefall staan op internet, maar daar kan ik nog niet bij. Zodra ik daar bij kan, dan zal ik die ook proberen te plaatsen.

En uiteraard heb ik ook een filmpje van m'n skydive, maar die is helaas te groot om op m'n weblog te plaatsen, dus daar zullen nog even een paar weekies op moeten wachten... Maar time flies mensen, net zoals ik trouwens! ;) Dus voor je het weet, kom ik jullie weer vervelen! Dus geniet er nog maar even van, dat doe ik namelijk ook!

Cheers!

Liefs uit NZ!
x Leonie

  • 05 April 2009 - 05:29

    Bea:

    He Leo wat gaaf zeg en wat een lef heb je. Geniet nog lekker van de laatste weekjes. Maar is toch wel weer leuk om je in het echie te zien

    x Bea

  • 05 April 2009 - 09:22

    Meike:

    Hahaha, supercool! Ben heel benieuwd naar je filmpje!

  • 05 April 2009 - 09:59

    Marijn De Hoop:

    Wat stoer van je! Echt supergaaf dat je dat hebt gedaan. Misschien moet ik dat ook nog ooit maar eens gaan doen, haha. Veel plezier weer de komende tijd!
    Liefs Marijn

  • 05 April 2009 - 10:05

    Marijn:

    Zussie,
    Wat ben je toch een stoere chick! Ben trots op je, dat je het gewoon gedaan hebt! En wat een toffe foto's! Goed dat je die er even bij gedaan hebt, anders zou ik het niet geloven.
    Dikke kus,
    Marijn

  • 05 April 2009 - 10:06

    Marijn:

    Zussie,
    Wat ben je toch een stoere chick! Ben trots op je, dat je het gewoon gedaan hebt! En wat een toffe foto's! Goed dat je die er even bij gedaan hebt, anders zou ik het niet geloven.
    Dikke kus,
    Marijn

  • 05 April 2009 - 10:07

    Marijn:

    Zussie,
    Wat ben je toch een stoere chick! Ben trots op je, dat je het gewoon gedaan hebt! En wat een toffe foto's! Goed dat je die er even bij gedaan hebt, anders zou ik het niet geloven.
    Dikke kus,
    Marijn

  • 05 April 2009 - 10:31

    Pap En Mam:

    He kanjer!

    Goed hoor meidje dat je dit gedaan hebt! We wachten met grote nieuwsgierigheid je filmpje af.xxx pap en mam


  • 05 April 2009 - 12:28

    Ria Em:

    Zo Leonie wat een lef zeg, ik zal het je nooit nadoen (terwijl dat zelfs op Texel kan). Leuke foto's ook, altijd goed als bewijs!
    Nog fijne (laatste) weken!
    Groetjes,
    Ria

  • 05 April 2009 - 16:17

    Saar:

    wow jij bent echt mijn held! super gaaf, ben heel benieuwd naar het filmpje! veel plezier nog meid en tot over een paar weekjes!
    liefs saar

  • 05 April 2009 - 17:14

    Hanna:

    Hee Leo! Jij bent echt stoer!! Het klinkt allemaal wel heel erg cool.. Geniet van je laatste weekjes en tot over een maandje]
    xxx Hanna

  • 05 April 2009 - 17:33

    Gerda:

    Ha Leonie,

    wat een kick moet dat geven, ben benieuwd naar je filmpje en de foto's van je fans die beneden stonden!
    tot gauw!
    Gerda

  • 06 April 2009 - 13:14

    Johannette:

    Leonie ik vindt het geweldig,als ik er naar kijk doe ik het al in mijn broek. Vooral dat mutsje staat enig!!!!!!!!
    Groetjes Johannette

  • 06 April 2009 - 18:24

    Mieke:

    Jeetje wat gaaf zeg!

  • 07 April 2009 - 16:13

    Evelien:

    Hé Leun, Echt wel stoer dat je gewoon uit een vliegtuig bent gesprongen! ff ter herrinnering; Als je op weg naar huis gaat kun je dat niet doen hoor! Die muts staat je trouwens echt geweldig. Geniet er nog even van en tot snel. Groetjes Eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 28595

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: