Laatste daagjes NZ... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Laatste daagjes NZ... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes NZ...

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 April 2009 | Nieuw Zeeland, Rotorua

En toen was het echt bijna tijd om naar huis te gaan... Op het moment dat dit bericht 'ter perse' ging (haha, klinkt lekker officieel ;)), heb ik nog maar 2 dagen in NZ. Aanstaande vrijdag is dan het vertrek.

Hier dan nog even snel een verslagje van de afgelopen weken.

Afgelopen zondag ben ik vertrokken uit Waikite Valley en naar Rotorua gegaan om daar nog een paar dagen te vertoeven. Dat wil zeggen: vooral nog even op zoek naar souvernirs... haha! ;) Maar wees gerust, zoveel heb ik er niet meer gekocht hoor, want ik was al wel zo goed als klaar.
Nou goed, zondag werd ik door Jane afgezet bij het hostel in Rotorua, waar ik Babette weer trof na haar 2 maanden niet te hebben gezien (wel gesproken, maar toch...). 's Middags gezellig naar onze favoriete pub Pig & Whistle geweest en natuurlijk een hele hoop bijgekletst over wat we allebei in de afgelopen twee maanden allemaal nog hadden gedaan en meegemaakt. Maar natuurlijk vooral ook teruggeblikt op wat we de afgelopen 6,5 maand allemaal wel niet gedaan hebben: mensen die we ontmoet hebben, dingen die we gedaan hebben en meegemaakt. We konden ons allebei nauwelijks maar voorstellen dat we alweer ruim een half jaar verder zijn en dat het als de dag van gisteren lijkt dat we hier in NZ aankwamen.

Maandag en dinsdag hebben we zo'n beetje alle souvenir shops in Rotorua afgestruind, want Babette was nog volop op souvenirs-jacht! :D Voor mij was het ook nog erg verleidelijk om lekker met mn geld te gaan smijten, maar ik heb nog in kunnen houden haha! Er zijn zoveel leuke dingen te koop...dan mag ik wel nog een extra koffer meenemen haha! Of nog een hele dikke portemonnee hebben... ;)
Vanmiddag hebben nog een laatste toeristisch afscheids uitje gemaakt naar Whakarewarewa Thermal Village. Dit is een Maori Village waar thermal activity nog steeds een belangrijk onderdeel is van het dagelijks leven. Zo wordt daar ook nog steeds gekookt in de hot pools die er op een aantal plekken in het de village zijn te vinden. Het was echt onwijs leuk en interessant om te zien en ook nog weer nieuwe dingen geleerd over de historie van de village en het leven van Maori's. Ook was een optreden van zang en dans (met natuurlijk de overbekende haka! :D) en hebben we een demonstratie gezien van het weven van flax. Ze lieten onder meer zien hoe die leuke rieten rokjes (of eigenlijk zijn ze van flax, dus niet van riet haha) gemaakt werden. Dat is nog een heel bewerkelijk proces waar veel handwerk bij komt kijken. Het duurt 1 persoon ongeveer 6 weken om een rokje te maken, dus je kunt wel nagaan hoeveel tijd daar in gaat zitten. Het was echt hartstikke leuk en we hebben er ons een hele middag goed kunnen vermaken.
Vanavond hebben we onze laatste avond in Rotorua (nog niet onze officiele laatste avond) gevierd met een etentje bij een Italiaans restaurantje om de hoek. Heerlijke spaghetti gegeten met gezellig Franse (ja, jullie lezen het goed) muziek op de achtergrond... ;) Ach, ze horen hier vast toch allemaal het verschil niet tussen Frans en Italiaans, dus wat maakt het ook uit hahahaha! Maar wel weer erg komisch natuurlijk. Zo lang het maar Europees klinkt denk ik ;)

Verder ben ik lekker van het weggooien geweest vanavond. Kapotte, oude kleding en schoenen hebben hun laatste rustplaats gevonden in de prullenbak van het hostel. Dat schoont m'n tas ook alweer aardig op. Morgen en overmorgen de rest van de bulk aanpakken! :D

Het plan voor de komende twee laatste dagen:
Morgenmiddag gaan Babette en ik met z'n tweetjes weer naar tante Corrie. Vertrekken rond lunchtijd met de bus naar Te Teko, waar we ons laatste nachtje bij tante Corrie mogen slapen. Vrijdag brengt zij ons dan naar het vliegveld in Whakatane en dan zit het er echt op!

Voor diegene die het allemaal op internet wil volgen of ik overal veilig geland ben of in gedachten met me mee wil reizen, zijn hier de vluchtgegevens (tijden zijn allemaal lokale tijden!):

WHAKATANE - AUCKLAND // NZ2536
DEPART: FRI 1 MAY, 5.25 PM
ARRIVE: FRI 1 MAY, 6.10 PM
(total time: 00.45)

AUCKLAND - SAN FRANCISCO // NZ0008
DEPART: FRI 1 MAY, 7.30 PM
ARRIVE: FRI 1 MAY, 12.45 PM
(total time: 14.15)

SAN FRANCISCO - AMSTERDAM // KL606
DEPART: FRI 1 MAY, 3.10 PM
ARRIVE: SAT 2 MAY, 10.30 AM
(total time: 10.20)

Afgelopen week is de herfst in NZ goed begonnen! Dat wil zeggen dat het hier onwijs heeft geregend... Het wordt dus nu echt tijd om het slechte weer hier te ontvluchten en me weer in het voorjaarsweer van NL te gaan begeven! ;) Is het wel een beetje weer bij jullie? Anders kom ik niet hoor, hahah! :D

Nou jongens, dit was dan mijn allerlaatste bericht vanuit NZ. Er zal vast nog wel een klein verslagje komen over de terugreis enzo, maar daar zullen jullie natuurlijk nog even op moeten wachten. ;)
Maar ik wil nu alvast van de gelegenheid gebruik maken om iedereen te bedanken voor de vele leuke, hilarische en lieve reacties op al mijn verhalen! Ik heb de weblog met heel veel plezier bijgehouden en van veel van jullie gehoord dat ie ook met plezier is gelezen. En daar doe ik het natuurlijk voor! :D Jullie waren een fantastisch publiek!! BEDANKT!

KIA ORA!
HAERE RA!

Voor de laatste keer dan:
Liefs uit NZ!
x Leonie

  • 29 April 2009 - 10:28

    Karin:

    Dag lieve, lieve Leeuw
    Goede reis terug en
    tot gauw!!!
    Liefs van ons xxx
    Mirjam en Karin
    Zoeterwoude

  • 29 April 2009 - 10:35

    Saar:

    hey meis,
    heel veel plezier nog en een hele goede reis toegewenst!!!!!
    ik reis in gedachten met je mee hoor hihihi

    liefs saar

  • 29 April 2009 - 10:39

    Ellen:

    Ha nicht! Goede reis terug en geniet er nog even van, he...
    Groetjes

  • 29 April 2009 - 11:15

    Pap & Mam :

    He meidje,tot zaterdag en de groeten aan de familie en bekenden in NZ !!!
    xxx pap en mam

  • 29 April 2009 - 11:33

    Malou:

    my god, wat een takke end vliegen is dat eigelijk naar NZ....
    ach, zo kom je nog es ergens :-D
    mooi dat het weer daar nu wat minder wordt, kun je hier gelijk aansluiten in het zonnetje!
    Geniet nog ff va nde laatste dagen, want ookal is het leuk weer naar huis te gaan, die laatste dagen zijn altijd vreemd...

    liefs Louder

  • 29 April 2009 - 11:56

    Yvette:

    heeey chickie!
    eindelijk mogen wij weer van je gaan genieten :D succes met de reis en jij ook erg bedankt voor je updates, want dat was erg top om telkens te lezen! ben bij je met de reis succes en knuffel

  • 29 April 2009 - 12:15

    Marijn:

    Hoi zus,
    Nou dan gaat het nu toch echt gebeuren. Het zit er alweer op! Nog een paar daagjes dan slaap je weer in je eigen bed. Goede reis en de laatste groetjes aan de familie daar. Tot zaterdag (dat heb ik een tijd niet meer kunnen zeggen :-)).
    X Marijn

  • 29 April 2009 - 14:44

    Kitsam:

    Hi Leonie,

    Ik geloof dat je nu al 10 jaar rijker bent aan ervaringen, belevenissen en allerlei reflecties a la CMV. Kom maar gauw terug en zwaai die kiwi's bye bye :)

    X
    Kitsam

  • 29 April 2009 - 15:02

    Meire:

    zo snel en zo gaat het leven ook,leuk dat je bijna terug ben,

    groeten,

    meire

  • 29 April 2009 - 17:37

    Marijn De Hoop:

    Lieve Leonie,

    Je laatste verhaal vanuit Nieuw-Zeeland alweer. De tijd is echt snel gegaan. Ik heb met veel plezier al je verhalen gelezen. Alvast een hele goede reis terug!!!! Geniet nog heel even van Nieuw-Zeeland en ik ben superbenieuwd naar al je foto's en live verhalen!!!

    Liefs Marijn

  • 29 April 2009 - 19:08

    Marlies:

    kan even niets typen heb vieze handen van de papier machee

  • 29 April 2009 - 19:32

    Hanna:

    Hee Leo,
    Ik heb ook met veel plezier je weblog gelezen... Een goede reis en tot zaterdag!
    Liefs Hanna

  • 29 April 2009 - 20:29

    Ria Em:

    Hoi Leonie,
    Het zal vreemd zijn om afscheid te moeten nemen van NZ na 6 van die enerverende maanden. Maar het weer is hier goed, dus kom maar gauw terug! Goede reis! Liefs,
    Ria

  • 29 April 2009 - 21:04

    Meesters Yvonne:

    Zoeterwoude schudt vanavond op z'n grondvesten onder het Dance Classics geweld.
    Bij Utopia in de feesttent en hier in Don Bosco.Koninginnenach 2009. Nog even en je neemt weer helemaal deel aan de dorpse perikelen!
    Goede reis naar huis.
    Yvonne

  • 30 April 2009 - 09:25

    Karin Van Der Salm:

    Hoi Leonie,

    Misschien lees je dit bericht niet meer voor vertrek, maar ik waag het er nog maar op.
    Ik wens je een hele goede reis. Het was leuk om je belevenissen in NZ te volgen en het inspireert mij om nog eens die kant op te gaan...

    Tot gauw!

    Karin

  • 30 April 2009 - 15:33

    Meike:

    Ook van mij een hele goede reis terug gewenst! Ik hoop dat je geen vertraging hebt want dan hoeven wij ook niet zo lang te wachten ;) Vond t superleuk om je updates steeds te lezen en ik denk dat het voor jou ook superleuk is om over een paar jaar nog eens terug te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 28610

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: