Weed - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Weed - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Weed

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

01 April 2009 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Ik zie iedereen bij het lezen van de titel van deze blog al voor me, maar wees gerust, deze weed is slechts een vertaling van het Nederlandse woord onkruid! You'll find out later... Het is tenslotte 1 april vandaag, dus een grapje moet wel kunnen dacht ik zo! ;)

Alweer een week voorbij, time flies... Hier dan even een verslagje van de afgelopen 7 dagen.

Vorige week dinsdagochtend ben ik begonnen aan m'n laatste stukje met de Kiwi Experience. Het was wel een beetje vroeg uit de veren, want de bus vertrok om 8.30 uur richting Whitianga in de Coromandel. Na eerst een rondje door Auckland en een bezoekje aan Mt Eden (met een prachtig uitzicht over de stad, waar ik geen foto van kon maken omdat m'n batterijen op waren, grrr...!!) werd er koers gezet naar Withianga. In de bus en in het hostel een aantal leuke mensen ontmoet en twee gezellige dagen in de bus gehad. Woensdag ging de rit van Whitianga naar Rotorua. Het was een beetje een omweg om van Auckland naar Rotorua te komen, maar wel een gezellige. Ik ga de Kiwi bus toch wel een klein beetje missen denk ik... ;)

Vorige week woensdag ben ik aangekomen bij het WWOOFing adres waar ik tot dit weekend aan het werk ben: Lake Tarawera Rheinland Lodge. Het is een prachtige locatie, wel een beetje ver weg van de bewoonde wereld, maar het is er zo heerlijk rustig en stil. En een uitzicht...!!!! :D Vanaf de veranda kijk je recht tegen Mt Tarawera aan. Wel grappig want vanuit Galatea kun je deze mount ook zien, maar dan vanaf de andere kant en een heel eind in de verte. Bij dit WWOOF adres werk ik samen met Heloise, een meisje uit Frankrijk, en Sarndra en Shane, een stel uit Australie. Het zijn erg leuke en gezellige "collega's" en ik heb mezelf al een verblijfplaats in Brisbane en Strassbourg gescoord als ik nog een keer naar Aussie of Frankrijk kom! Afgelopen week hebben we allemaal erg hard gewerkt in de tuin, want daar moest wel het een en ander aan gebeuren. Vooral onkruid wieden! Vandaar dus WEED!! ;) Ik heb van de 7 dagen ongeveer 6 dagen onkruid lopen wieden. Ik kan echt geen onkruid meer zien. Als ik 's avonds in m'n bed lig en m'n ogen dicht doe, dan zie ik alleen maar onkruid voor me, hahahaha! Maar ik moet zeggen dat de tuin er weer netjes uitziet. En ik krijg helemaal zin om de tuin thuis ook onder handen te nemen, dussss mam en pap: laat het onkruid maar lekker groeien hoor! ;)

Afgelopen weekend ben ik met Heloise wezen kayakken op Lake Tarawera. De mensen waar ik verblijf hebben twee sea kayaks en die zijn echt ideaal om een eindje mee te kayakken. We hebben ongeveer anderhalf uur rond gepeddeld en de natuur rond het lake is zowat allemaal native en erg mooi. Er groeien veel varens (love them!!!!) en als je het dan treft dat je een mooie blauwe lucht hebt, dan is dat een schitterend gezicht.
Zondag hadden we een vrije dag en zijn we met z'n vieren naar Wai-O-Tapu geweest. Dit is een thermal area waar in het water allerlei chemische reacties plaatsvinden waardoor het water allerlei kleuren krijgt. Ik was hier een paar maanden terug al eens eerder geweest, maar het was zeker geen straf om nog eens te gaan. Zeker ook omdat we nu 's ochtends gingen en we dus de erruption van de Lady Know Geyser konden zien. Deze erruption wordt weliswaar opgewekt door een soort van bioloigsch afbreekbaar zeeppoeder, maar toch.... ;) Wel erg mooi om te zien! Wai-O-Tapu zelf was ook weer erg mooi en ik heb toch ook weer andere dingen gezien die me de eerste keer niet opgevallen waren. Na het thermal park zijn we Rotorua in gegaan, waar nog een zondagmarktje was, en hebben gelunched en aan het einde van de middag zijn we uiteraard in de pub belandt, met een colaatjes hoor! ;) Het was een erg gezellig dag.

De rest van de week weer hard aan de slag in de tuin: snoeien, onkruid wieden, sla zaaien... Ik kan er niet echt heel veel boeiende verhalen over vertellen, dus ik houd het deze keer een beetje kort.

Aankomend weekend verhuis ik naar een ander WWOOF adres, ook in Rotorua, maar dan een kilometer of 40 ten zuiden. Ongeveer halverwege Rotorua en Taupo. Ik ben benieuwd wat dit me gaat brengen.

Overigens zijn de weerberichten voor aankomend weekend goed, dus ik denk dat ik me dit weekend maar aan de sky dive ga wagen.... Aaaaahhhh!!!

Tot zover weer even!

Liefs uit NZ!
x Leonie

  • 01 April 2009 - 06:01

    Marijn De Hoop:

    Haaaaaaaaai!
    En weer een verhaal van jou. Echt leuk om dat te lezen voordat ik weer hard aan het werk moet. Wel veel onkruid wieden, maar je hebt het gelukkig nog steeds erg naar je zin. Succes op je volgende WWOOF adres en natuurlijk succes met je sky dive!
    Liefs Marijn

  • 01 April 2009 - 06:52

    Meike:

    Dat WWOOFen klinkt wel echt heel leuk! Ondanks dat je dan de hele tijd onkruid staat te wieden ;) En supergaaf dat je gaat skydiven, ben heel benieuwd of t gaat lukken en wat je ervan vindt! Geniet nog maar even van je laatste maand (want die is nu ingegaan toch?) ;)

  • 01 April 2009 - 07:07

    Sara:

    en weer een kwartier sog(in dit geval scriptie ontwijkend gedrag) opgevuld. dat wwoof klinkt echt leuk, ben erg benieuwd wat je volgende wwoof wordt. werkse nog in ieder geval, en heel veel plezier met je sky-dive!
    liefs saar

  • 01 April 2009 - 07:15

    Gerda:

    Ha Leonie,
    De tuin en jij aan het werk in de schitterende natuur daar... het ziet er heel relaxed uit. hoop dat je weer zo'n leuk adres wacht. en ik ben benieuwd naar al je andere foto's. Duurt niet zo lang
    meer;)Veel plezier en succes met je sky-dive!
    liefs Gerda

  • 01 April 2009 - 08:30

    Ellen:

    Fijn dat je het hier zo naar je zin hebt. En inderdaad die varens... Wat een tuinmutsen!! Succes met het skydiven, wij werken wel gewoon door hoor. Veel plezier en de groeten

  • 01 April 2009 - 10:19

    Marijn:

    Hoi zus,
    Klinkt leuk allemaal. Leuk ook dat er andere mensen zijn waar je leuke dingen mee kan doen, dat is altijd gezelliger dan in je 1tje. Zo ik heb bij deze ook weer een SOG kwartiertje vol gekregen (zie berichtje van Sara :-))Succes met skydiven en controleer dat ding ff goed (of ie wel open gaat enzo :-(, brrr zou niks voor mij zijn).
    Dikke kus,
    zussie

  • 01 April 2009 - 15:18

    Louder:

    een champagne pool! klinkt als muziek in mijn oren :d haha!
    ziet er alleen niet echt al te aantrekkelijk uit :-S
    ben beniuwd naar je sky dive, niks is fijner dan dat met een mooi zonnetje erbij. zou je bijna vergeten dat je hoog in de lucht zit ;-)
    kussie Louder

  • 01 April 2009 - 19:01

    Karin Van Der Salm:

    Hoi Leonie,

    We delen de liefde voor varens...

    Ik zal je NZ-verhalen straks missen als je weer in Holland bent...

    Groetjes, Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 28609

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: