Terug in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Terug in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Terug in Auckland

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

24 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na anderhalve week heerlijk te hebben gerelaxed in de Bay of Islands ben ik gisteravond weer aangekomen in 'The Big Smoke' Auckland. Met enige tegenzin overigens wel hoor, want het is volgens mij nergens zo heerlijk als in Paihia! Alhoewel..... ;)

Anyway, in de Bay of Islands heb ik even heerlijk bij kunnen komen van al het vele onderweg zijn van de afgelopen paar weken. Toevallig hebben Babette en ik net zitten tellen in hoeveel hostels we de afgelopen weken al niet hebben geslapen en we kwamen uit op een stuk of 20. Ik vond het dan ook erg lekker om wat langer op dezelfde plek te kunnen zitten.
Na twee nachten in het Pipi Patch Hostel zijn we verhuisd naar de buurman/concurrent, omdat we een beetje meer 'rust' wilden en Pipi Patch echt zo'n hostel is waar werkelijk alle Kiwi Experience busgangers naartoe gaan en je niet echt rust hebt. De buurman z'n hostel zag er erg netjes uit en dus besloten we de rest van ons verblijf in Paihia daar door te brengen. Was een goeie zet, want ze hadden daar echt lekkere bedden en heerlijke schone douches, toiletten en keuken. En dat voor zelfs nog een dollar per nacht minder dan bij de Pipi Patch. Tumeki!!! :D
Bij het Bay Adventures hostel leerden we ook onze Engels rasta-vriend Kirk kennen, die in dezelfde kamer sliep als ons. En zoals een echte Engelsman was hij niet vies van een alcoholische versnapering, hahaha ;) Maar desondanks een hartstikke vriendelijke gozer! Hij wilde zelfs zijn zelf gevangen 'snapper' (vis) wel met ons delen. Dus de volgende dag zaten wij met de meeste verse vis ooit op ons bord. 's Ochtends had het visje nog rondjes gezwommen in de zee en 's avonds lag ie op de BBQ en daarna op m'n bord. En lekker!!!!! :D
Afgelopen woensdag hebben we ons aan onze tweede en laatste activiteit in Paihia gewaagd: zeilen. Voor iedereen die denkt dat wij zelf moesten zeilen, dat hoefde niet, haha ;) We hoefden alleen maar lekker op de zeilboot te zitten en te genieten van de zon, het uitzicht en wederom de dolfijnen!! :D Dit keer waren het bottlenose dolfijnen. Dat is de Flipper-soort zeg maar, of het soort dat ook in het Dolfinarium zwemt. Het was echt zoooo schattig, want er was er eentje met een kleintje bij! En weer was ik helemaal verbaasd over het feit dat het wilde dieren zijn en dat je die dan zomaar ineens tegen kunt komen als je met een boot op het water bent. Echt gaaf! :D De rest van de dag was heerlijk relaxed en echt geweldig. Na ongeveer twee uur zeilen kwamen we aan bij een eilandje, waar de boot voor anker ging en we met een dingy (geen idee of ik het goed heb geschreven, maar dat is zo'n rubber motorbootje zeg maar) op het strand werden gezet. Eenmaal op het eilandje kon je gebruik maken van seakayaks en snorkel gear. Ik ben weer even lekker gaan snorkelen langs de rotsen en heb grote vissen, zee-egels en kleine felgekleurde visjes gespot. Had de onderwatercamera ook weer bij me, dus ik ben benieuwd wat er van deze foto's terecht is gekomen... ;) Na een half uurtje te hebben gesnorkeld was het tijd voor een lekker broodje gezond op het strand. Na een uur of twee op het eilandje te hebben doorgebracht, gingen we weer in de dingy en naar de zeilboot om vervolgens weer twee uur terug te zeilen naar Paihia. Het was een heerlijk dag! Nog even voor Ellen: het was echt een zeilboot die we geboekt hadden en niet zo'n catamaran inderdaad. We hadden al eens met een catamaran gezeild in Abel Tasman Park, dus we wilden nu wel even iets anders, haha ;)
Na onze zeildag was het meteen ook afgelopen met het mooie weer in Paihia... De twee daaropvolgende dagen heeft het verschrikkelijk geregend en was het ook erg benauwd. Maar ik had gedaan wat ik wilde doen en daar schitterend weer bij gehad, dus ik was dik tevreden. En als je al zo vaak mooi weer en zonneschijn hebt gehad, dan kun je er ook wel wat beter tegen als het dan eens een keer begint te regenen.

Afgelopen vrijdag zijn we weer uit Paihia vandaan vertrokken en weer ietsje richting het zuiden gegaan. Een uurtje in de Kiwi bus en we waren in Whangarei, waar we het weekend hebben doorgebracht. We belandden hier in een hostel van ene meneer Peter de Zoete. En ja, dat klinkt Nederlands, maar dat was hij ook! En hij kwam nog eens een soort van uit de buurt ook, want hij had vroeger in Wassenaar gewoond!! :D Echt zo grappig! Wat is de wereld dan toch klein... In Whangarei hebben we onze tijd vooral doorgebracht met relaxen met een drankje en een boek of tijdschrift in de haven van Whangarei. Beetje zeilboten en mensen kijken... Overigens hebben we ook nog het Clock Museum bezocht, een glasblazerij en de Fudge Factory. Dus we hebben niet helemaal niks gedaan ;)
Meest hilarische gebeurtenis van het weekend was toch wel die van gisteravond... Ik kan er nog helemaal van in een deuk liggen als ik eraan terug denk. En voor de mensen die me een beetje kennen, zullen ongetwijfeld begrijpen dat ik daar nog steeds vreselijk hard om kan lachen. En het is gewoon echt te grappig om niet te vertellen!!!!!
Het zat namelijk zo:
We hadden net gekookt en zaten net te eten, toen Babette opzij keek naar eens van onze hostel-genoten die in een soort kleermakerszit in een grote stoel een boek zat te lezen. Tot haar grote schrik (en later ook die van mij) had deze gozer een gat in z'n broek en kennelijk was ie 's ochtends ook vergeten z'n boxers aan te trekken ofzo, want we zaten (terwijl wij lekker pasta aan het eten waren) echt recht tegen z'n 'zaakje' aan te kijken!!!!! :$ Het was echt zo hilarisch en we hebben er de rest van de avond enorme lol om gehad! Inmiddels zijn we ook weer een paar erg flauwe woordspelingen rijker :D

Gistermiddag werden we weer opgehaald in Whangarei door de Kiwi bus om weer naar Auckland te koersen. Voor vandaag hebben we niet zoveel plannen, behalve dan dat we in ieder geval even koffie gaan halen bij Starbucks. Kortom; het wordt een dagje relaxen in Auckland. Hopen dat het lukt in een hectische stad als deze... ;)
En dan morgen...dan is het de GROTE dag! :D Want morgen komt mams aan op het vliegveld in Auckland!! Woehoe!!!! :D Op het moment dat ik dit aan het typen ben, zit ze (als het goed is ;)) in het vliegtuig van London naar Hong Kong.

Nog maar een paar uurtjes te gaan......!! Ik kijk er echt naar uit! Het aftellen is begonnen hoor! :D

Liefs uit NZ!
x Leonie

• 24 Februari 2009 - 05:51

Marijn De Hoop:

Haaaaaaaaaaaaai!
    Bevalt het nog steeds in de grote stad? Fijn dat je zo'n relaxte tijd hebt gehad! Nog zeeziek geworden op die zeilboot? Wel gaaf al die dolfijnen zeg. Ik zie zeker voor me hoe jij de hele avond in een deuk hebt gelegen ;). Veel plezier de komende tijd als je moeder er is!
    Liefs Marijn

• 24 Februari 2009 - 06:09

Ans!:

hoi ans
    maar even zo, ik hoop dat je goed aangekomen bent (waarschijnlijk helemaal kapot?!) en dat het overstappen goed gegaan is in Londen? (dat zei ik toch, wijst zich vanzelf) veel plezier met je nieuw zeelandse familie en de zoeterwoudse meiden!

jacq

• 24 Februari 2009 - 06:10

Jacq:

ik zie nu dat ik ans als bericht heb geplaatst (moet natuurlijk jacq zijn)
    sorry voor de verwarring

• 24 Februari 2009 - 06:36

Ria Em:

Hoi Leonie,
    Leuk verslag weer van je "avonturen", en nu natuurlijk met je moeder op stap naar al het moois. Ze zag wel een beetje op tegen de reis, maar jou (en Nieuw Zeeland) te zien maakt alles weer goed! Veel plezier samen!
    Groetjes,
    Ria

• 24 Februari 2009 - 08:02

Hanna:

Hooooi,
    Zo te lezen heb je het nog steeds goed naar je zin, gelukkig konden jullie nu een beetje relaxen na al dat harde (!) werken ;-)
    Veel plezier samen met je moeder de komende tijd!
    Liefs Hanna

• 24 Februari 2009 - 08:19

Meesteres Yvonne:

Jammer dat er van gisteravond geen foto bij zat! Zoals je weet houden wij wel van dat soort foto's. Veel plezier met je moeder daar!
    Yvonne

• 24 Februari 2009 - 09:38

Gerda:

Robert Island, daar moéten we naar toe natuurlijk. Nooit van gehoord we gaan even googlen!
    Net als Amsterdam Island(al is dat bijna onbereikbaar), Rob heeft Ans nog even snel gedag kunnen zeggen bij de gate op Schiphol. Hoop dat je onderwaterfoto's lukken! groetjes Gerda

• 24 Februari 2009 - 10:40

Saar:

klinkt weer super leuk allemaal! rust lekker even uit, en heel veel plezier samen met je moeder!
    liefs saar

• 24 Februari 2009 - 12:19

Ellen:

Hoi Leonie, veel plezier met je moeder. Leuk om te zien dat je zo'n kleine boot hebt genomen!!
    Groetjes...

• 25 Februari 2009 - 10:16

Mar10e:

Hey Leun,

Je weet wat ze zeggen: hoe ouder, hoe....
    Echt onwijs stoer van je moeder dat ze de trip gaat maken! Ik was afgelopen vrijdag bij Marijn en we hebben het er uitgebreid over gehad.
    Geniet van de tijd samen, enne....wees blij dat je geen worstje zat te eten ipv pasta!
    xx

• 25 Februari 2009 - 21:06

Irene & Carlijn:

Kia Ora,
    wow we missen NZ nu toch wel een beetje, als we dit lezen. Geniet van je Starbucks koffie (goede koffie is schaars daar :P)

groetjes vanuit Hollywood, Los Angeles

• 26 Februari 2009 - 11:27

Manuela:

hoi le

wat mooi daar zeg ik ben jaloers en zeker ook op het uitzicht van die kapotte broek ! Toch eens vragen of Sam er ook een keer zo voor gaat zitten. Great time met je moeder doe haar de groetjes en alvast een fijne verjaardag zondag.

liefs manuela

• 26 Februari 2009 - 18:00

Karin Vd Salm:

Hoi Leonie en Ans,

Geniet van de tijd samen in NZ!

Groetjes, Karin

• 27 Februari 2009 - 11:49

Cobi:

Hoi leonie. met veel plezier lees ik je weblog en al je belevenissen. errrrrg god zo'n tijd in een andere paradijselijke wereld. gniet mey je moederen groetjes.
    Cobi

• 28 Februari 2009 - 21:22

Johannette En Leo:

Hieperdepiep
    Van harte gefeliciteerd Leonie en nog veel leuke dagen met je moeder

Liefs Leo en Johannette

• 01 Maart 2009 - 09:37

Louder:

nichie!!

gefeliciteerd daar aan de andere kant!!
    fijne dag! ( of is ie al geweest?... haha! )
    en veel plezier met mams!
    liefs Malou