Up the East coast - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Up the East coast - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Up the East coast

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

06 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Zat ik van de week nog zowat helemaal onderin het zuidereiland, ben ik er nou al zowat weer bijna vanaf!

Ik was gebleven bij de Shotover Jet die ik zondag 's middags heb gedaan... Dat was echt lachen!! :D Ik weet wel wat ik wil worden als ik later groot ben: Jetboat chauffeur!! Het was overigens niet zo spectaculair als het eruit ziet op TV ofzo, ik had gedacht dat het veel enger zou zijn. Ik had gedacht dat je soms echt zou denken dat je crashen, maar dat viel eigenlijk best mee. Desalniettemin was het toch lachen! Ennnn...het is echt iets dat je ECHT gedaan moet hebben in Queenstown, want dat is waar de stad vooral ook om bekend staat.
De laatste dag in Queenstown hebben we vooral gerelaxed en bijgekomen van al onze thrillseekers avonturen ;) En we hebben onze eigen custum design t-shirt ontworpen. Kon je een t-shirt laten bedrukken met allerlei figuurtjes of teksten, dus ik heb maar even een custom made Kiwi-shirt gemaakt :D

Afgelopen dinsdag ging de Kiwi bus weer verder naar Christchurch, een erg lange rit die bijna de hele dag in beslag nam. 's Ochtends om 08.30uur vetrok de bus en pas aan het einde van de middag konden we onszelf laten neerploffen op bed in het hostel. De rit naar Christchurch was overigens wel heel erg mooi! Veel besneeuwde bergtoppen en nog veel meer Lord Of The Rings landschappen! :D Het hostel waar we verbleven in Christchurch was overigens niet zo'n groot succes. Om de een of andere reden wil Kiwi dat je voor Christchurch je eigen accommodatie boekt (normaal doen zijn dat altijd voor je), dus we hadden zelf een leuk hostel uitgezocht, dachten we... Helaas was het een beetje een muffe bedoeling, maar de keuken was dan wel weer top. Naja ach, je hoeft er toch alleen maar te slapen ;)
De avond dat we in Christchurch arriveerden, waren Babette en ik allebei helemaal gesloopt van de busreis. Zo erg zelf dat we om voor 21.00 ons bed hebben opgezocht, omdat we onze ogen niet meer open konden houden. (en nee, dat kwam niet omdat we de avond ervoor nog even de kroeg in waren gedoken!)

De volgende dag hebben we ons te goed gedaan aan wat sightseeing in Christchurch. De stad is erg Engels, compleet met rode telefooncels ;) Er rijdt zelfs zo'n ouderwetse Engelse tram door de stad, waar je voor 15 dollar twee dagen mee de stad door kunt scheuren. Voor ons natuurlijk een makkelijk manier om een beetje bij alle highlight te komen, hoewel ik het idee heb dat het er niet zoveel zijn in Christchurch. We zijn begonnen bij de Starbucks (we moesten toch nog een beetje wakker worden). Starbucks zit aan Cathedral Square, en je raadt het vast al daar staat ook DE cathedraal van Christchurch. Om na alle wilde activiteiten ook een beetje aandacht te besteden aan de culturele kant van deze reis, zijn we deze kerk ook van binnen wezen bekijken. En we hebben ook de toren beklommen! Niet dat die nou heel hoog was, het was maar 134 treden namelijk, nou da's niks vergeleken bij de Martini Toren in Groningen (he Hanna ;))! Je had wel een leuk uitzicht over het plein en de stad, dus dat was wel leuk. Vervolgens zijn we op de tram gehopt en uitgestapt bij de Botanic Garden. Dit konden we echt iet overslaan aangezien Christchurch ook wel de Garden City wordt genoemd. Nou vind ik dit ook niet heel bijzonder, hoewel ze wel een hele mooie rozentuin hadden. :D Maar we hebben wel even lekker gelopen en gelunched in het cafe. Daarna weer met de tram verder door de stad en weer terug naar Cathedral Square.
Ik had gedacht dat er veel meer te beleven zou zijn in Christchurch, maar of ik heb niet goed genoeg opgelet of er echt niet zoveel bijzonders te doen, maar ik vond het eerlijk gezegd een klein beetje tegenvallen... :( Misschien dan ook maar 'gelukkig' dat we de volgende dag alweer verder gingen met de Kiwi bus.

Volgende bestemming was Kaikoura. Kaikoura is the place to be als het om marine wildlife gaat. Hier kun je zwemmen met dolfijnen, seals en whale watching doen. Om meteen maar even van die gelegenheid gebruik te maken ben ik op de dag van aankomst 's middags de seal swim gaan doen. Mocht ik mezelf weer in een super sexy wetsuit hijsen, deze keer compleet met snorkelset en flippers! :D Met een groepje van ongeveer 8 man gingen we al snorkelend richting een lagune waar de seals de hele dag een beetje liggen te luieren op de rotsen. Het duurde eventjes voordat de beestjes zich naast ons in het water durfden te wagen, maar uiteindelijk snorkel je op zo'n beetje een meter afstand van ze en kun je ze onder water heel lening heen en weer zien zwemmen. Dat was echt schitterend!!! :D Dat je zo dichtbij kunt komen! Op het land moeten ze namelijk niks van je hebben, maar eenmaal in het water denken ze gewoon dat jij ook een zeehond bent (wat een compliment! ;)) en komen ze dus gewoon onwijs dicht in de buurt! Echt super mooi! :D
Na weer helemaal terug geflipperd te hebben naar het strandje was ik helemaal kapot...! Dat zwemmen met van die flippers aan is namelijk best zwaar en de zee was ook een beetje aan de wilde kant. En buiten dat alles was ik ook nog eens vreselijk zeeziek van het dobberen in het water...(schaamtelijk!!!!). Iedereen natuurlijk lachen dat ik al zeeziek werd van snorkelen, maar ik had tijdens het zwemmen echt een paar het idee dat ik onwijs over m'n nek zou gaan. Ik dacht alleen de hele tijd: "Maar wat als ik nou echt moet kotsen? Dat kan helemaal niet, want dan moet ik in het water kosten en dan moet iedereen daar doorheen zwemmen..."
Helaas heb ik geen foto's van de seal swim kunnen maken, omdat mijn camera niet bepaald waterbestendig is... Vond ik wel onwijs jammer, want ik vond het toch wel weer een uniek moment!

Ander vervelend detail: ik ben sinds gisteren hartstikke ziek.... :( Ik had van de week al een beetje last van m'n keel, maar vandaag heb ik de hele dag op m'n bed gelegen. Ik heb of de griep of een hele flinke verkoudheid. Waarschijnlijk van de week kou gevat in de bus ofzo...vervloekte airco ook altijd! ;)
Ik hoop alleen wel dat ik me zondag goed genoeg voel voor de dolphin swim, want dat is echt iets wat al jaren hoog op m'n lijstje staat om te doen. Echt een beetje een kleine-meisjes-droom zeg maar ;) Dus morgen nog maar even een dag m'n gemak houden en dan zondag eindelijk met de dolfijntjes zwemmen!!! :D En deze keer neem ik maar twee reispilletjes in denk ik, anders ben ik weer binnen de kortste keren helemaal zeeziek, hahaha! ;)

Tot zover weer even!

Liefs uit NZ!
x Leonie

  • 06 Februari 2009 - 08:37

    Marijn De Hoop:

    Ja haaaaaaaaai!
    Hier dan maar weer een bericht van mij (ook al spreek ik je nu op msn). Echt weer leuk om al je avonturen te beleven. Het zijn ook nooit saaie verhalen. Wat ik dan wel weer jammer vind, is dat je niks schrijft over je ontmoeting met Legolas ;). Hahahahahha, die was echt goed. Veel plezier met de dolfijnen zondag en beterschap!
    Liefs Marijn

  • 06 Februari 2009 - 14:44

    Ellen:

    Beterschap, dus de griep heerst ook aan de andere kant van de wereld.

  • 07 Februari 2009 - 11:47

    Danielle Jansen:

    Hoi Leonie,
    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen. En wat doe je allemaal leuke dingen daar!!! stoer hoor!!
    Ik wens je heel veel beterschap.

    Groetjes Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 28602

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: