Op weg naar het zuiden - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Op weg naar het zuiden - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Op weg naar het zuiden

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

20 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Alweer een nieuw bericht van mij, dat is snel! ;)
Jahaa, en dat heeft ook zo z'n redenen, want ik heb alweer zoveel te vertellen over de afgelopen week dat het wel een beetje lastig wordt om dat in een later stadium allemaal te moeten gaan vertellen. Oftewel: dan krijg je weer van die onwijs lange blogs... ;)

Om te beginnen, ik bevind me op dit moment in de internet-ruimte van Base Hostel in Wellington. Jawel, de hoofdstad van NZ! :D Hier zijn we gisteren (maandagavond) aangekomen.
Sinds mijn laatste blog zijn al alweer een hoop dingen gebeurt en ik vond het hoognodig tijd worden om jullie daar maar weer eens van op de hoogte te stellen, dus daar gaat ie dan...!

Afgelopen donderdag zijn we vertrokken uit Rotorua met de Kiwi Experience (hierna Kiwi bus te noemen ;) want Kiwi Experience typen duurt steeds zo lang, haha). Ik kreeg niet echt een goede eerste indruk van de Kiwi bus, want die kwam allereerst al een half uur te laat en toen ie er eindelijk was, hadden we te maken met een 'overload'. Dat wil zo veel zeggen als dat er meer mensen met de bus mee moesten dan dat erin konden. En ja, dat wordt natuurlijk wel een beetje lastig. Gelukkig waren ze zo aardig geweest om voor 6 personen (want zoveel moesten er nog mee) een soort van mini-van (busje-achtig-iets) te regelen, uiteraard met chauffeur ;) Na het vertrek uit Rotorua was onze eerste stop even net iets buiten Rotorua, waar we naar de Sheep Show konden. Nou is NZ onlosmakelijk verbonden aan schapen, dus ik vond natuurlijk wel dat ik daar naartoe moest! En voor 12 dollar (ong 6 euro) wil ik best wel even schaapjes kijken. Het was best een leuke schapenshow waar alle schapensoorten die ze in NZ hebben stuk voor stuk werden uitgelegd en aan het publiek werd laten zien. Ennnn...er kwam zelf ook nog een Nederlands schaap in voor: het Texelse schaap! :D Daar heb ik even extra hard de handjes voor op elkaar gedaan. Naast de schapen werd er ook gedemonsteerd hoe er gewerkt wordt met de honden die als schapendrijvers dienen en ook dat was erg leuk om te zien. Na de schapenshow werd er koers gezet naar een soort van adventure park in Rotorua. Hier kon je bungy jumpen, een soort sky swing doen, in een shotover jet en een soort freefall maken. Ik ben nou niet bepaald een held dus ik heb deze onderdelen even aan mij voorbij laten gaan... Babette niet daarentegen. Die wilde even oefenen voor de grote bungee jump in Queenstown en die is dus van ong 45 meter gesprongen. Aan een elastiekje weliswaar... ;)
Na het thrillseekers avontuur gingen we allemaal weer terug naar de bus (of in ons geval de van) en reden we verder naar Waitomo. Waitomo is bekend om z'm glow worm caves en z'n black water rafting. Nou was dat ook een van de activiteiten die je daar kon boeken, dus meteen maar van de gelegenheid gebruikt gemaakt. Het black water raften vond de volgend ochtend pas plaats, dus de rest van de dag hebben we lekker gerelaxed en genoten van het prachtig uitzicht (dat overigens verdacht veel weg had van Italie... ;))
Zoals gezegd de volgend ochtend dus black water raften. Moesten ons om 08.00 uur al melden bij The Legendary Black Water Rafting Company. Na een korte uitleg hesen we onszelf in onze super sexy (NOT!) wetsuits, shorts en helmen en gingen we per busje naar de grotten. Eenmaal in de grotten varieerde de tocht van rond dobberen op een rubber bandje tot het achterwaarts van watervalletje springen. Dat laatste klinkt raar, maar het is echt waar de beste manier om van een watervak te springen met een band onder je gat. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo van het springen van hoogtes, maar zo achterwaarts vond ik het eigenlijk niet eens eng... Je ziet niet waar je naartoe springt en kunt dus ook niet zien hoe groot de afstand is die je moet springen. En dat is voor mij eigenlijk wel de beste manier heb ik nu ontdekt. Misschien...heeeeeel misschien ga ik me dan toch ook nog maar aan een bungee jump wagen ergens in NZ. Want ja, zeg nou zelf...naar NZ gaan en NIET bungee jumpen, dat kan natuurlijk eigenlijk niet! ;) Maar goed, even terug naar het raften: dat was dus echt onwijs gaaf! Want naast dat het een groot avontuur is om in een grot op het water te dobberen, zaten er ook heel veel glow worms en als iedereen z'n lichtje van z'n helm uit deed, kon zag je allemaal blauw-groene stipje op de 'plafonds' van de grot. Net alsof je naar de sterren keek, echt onwijs mooi!!!! Na dik een uur de avonturier hebben uitgehangen in de grot, kwamen we bij de uithang en was het tijd om ons, na een warme douche, achter een kop soep en een bagel te zetelen.

Na het raften gingen we weer naar de van en gingen we naar Taupo. Eenmaal aangekomen in het hostel in Taupo, hadden Babette en ik een kamer voor met z'n tweeen met een prachtig uitzicht op Lake Taupo en de daar achter gelegen bergen. Ennn... dat was nog niet eens alles! We hadden zelfs een eigen badkamer (super schoon en netjes!) en een TV!!!! :D Je kunt wel op je vingers natellen dat wij ons twee dagen prima hebben vermaakt in Taupo. We waren hier al eens een keer geweest en hadden niet heel nodig de drang om iets te moeten gaan doen. Dus we hebben hier vooral heeeeeerlijk gerelaxed en 's avonds lekker in bed TV gekeken.

Zondagochtend vertrokken we weer (dit keer wel in de bus) naar River Valley. Op weg daar naartoe zijn we eerst nog gestopt in Tongariro National Park voor een korte wandeling naar een waterval. Het goot die dag onwijs van de regen en het was koud!!!!!!!!!! Ik was blij dat de wandeling niet al te lang was, want anders waren we allemaal echt zeiknat geregend! :( Vervolgens zijn we doorgegreden naar Whakapapa Village voor de lunch stop en daar was ook een visitors centre waar je een kleine tentoonstelling kon bekijken over het ontstaan van Lake Taupo en de bergen er omheen. Wisten jullie trouwens dat er veel scenes uit The Lord of The Rings films zijn opgenomen in Tongariro National Park? Niet dat ik daar nou zoveel van terug kon zien, want het was hartstikke bewolkt en het regende als een gek...helaas... Dus ja, hier hebben we ook wel eens een slechte dag in de zomer! ;) Halverwege de middag kwamen we aan in River Valley, een schitterende locatie direct aan de Rangitikei rivier. 's Avonds hebben we de hele avond zitten kaarten (omdat dat het enige spelletje was dat in de lodge voor handen was) met twee Duitse meiden die bij ons op de kamer sliepen. Ik zei nog tegen Babette: het is misschien maar goed dat we niet op fiets hier naartoe zijn gekomen, want anders waren we onze fietsen kwijt geweest! Hahahhaha!!! ;) :D

De volgende dag stond het vertrek uit River Valley en de busrit naar Wellington op het programma. Omdat andere burreiziger 's ochtends voor wild water raften of een horse trek hadden gekozen, zaten we nog tot het begin van de middag in River Valley. En wederom hebben we de hele ochtend zitten kaarten. Waarschijnlijk gaat iedereen zich nu afvragen waarom ik niet ben gaan paardrijden. Nou, er komt nog een paarden optie en wel aan de Westcoast van het Zuidereiland! En aangezien ik een beetje van het Hollandse soort ben, heb ik ervoor gekozen om een goedkopere paardenrit te maken aan de Westcoast. Scheelde me namelijk weer 6 dollar, hahaha! ;) Pas rond 13.30 vertrokken we weer met de bus en gingen we weer verder naar het zuiden. Onderweg zijn we gestopt in Bulls, een klein plaatsje ongeveer halverwege de rit. Hier was een Dutch Shop (genaamd The Windnmill, hoe origineel hahaha ;)) en daar verkochten ze dan ook echt alles wat Hollands is! Van stroopwafels tot puzzelboekjes en van dropjes tot Senseo pads! :D Ik kon het uiteraard niet laten om een paar dropjes te kopen en ook een pakje stroopwafels ging mee verder op reis.
Aan het begin van de avond kwamen we aan bij het hostel in Wellington. We hadden toch al wel behoorlijk honger, dus we dachten even snel wat in de keuken te gaan koken, maar dat werd uiteindelijk een beetje een drama. Tot nu hadden we het altijd heel goed getroffen met de netheid en schoonheid van de hostels, maar het hostel in Wellington is een klein beetje een drama. Tenminste de keuken dan. Je moet er koken op van die hotplates (electrisch dus :() en de helft van die krengen deed het al niet eens. Verder was deze keuken bijzonder vies en lag alle afwas er van de hele dag nog zo'n beetje rond te slingeren.... Jakkes!!! Het koken van een beetje rijst en een maiskolfje duurde dan ook al gauw drie kwartier met die stomme kookplaten... Tegen de tijd dat het eten klaar was, was ik wel een beetje over m'n honger heen. Beetje balen...

Vandaag hebben we onszelf een beetje een sightseeing tour gegeven door Wellington. Ik was al vroeg wakker vanmorgen, want ik had echt vreselijk slecht geslapen, ik was blij dat ik mijn bed uit kon, hahaha! We zijn dus al lekker op tijd op pad gegaan. Allereerst zijn we vanmorgen naar het Te Papa museum geweest. Dat is een soort kruising tussen Naturalis en Museum van Volkenkunde, maar dan over NZ. Erg leuk en je kon lekker overal aankomen. Nou, dan is het wel aan mij besteed natuurlijk! ;) Hier hebben we wel zo'n drie uur gezeten. Tegen de tijd dat we weer het museum uit waren hebben we een broodje gehaald voor de lunch en probeerden we onze weg te maken naar de Cable Car. Dat viel nog niet eens echt heel erg mee, maar uiteindelijk toch gevonden :D De Cable Car bracht ons vervolgens bovenop de heuvel, waar je een schitterend uitzicht had over Wellington. We hebben hier nog een rondje gewandeld door de botanische tuin en ook ervaren waarom Wellington ook de de Windy City wordt genoemd. Je waaide zowat uit je hemd daar bovenop!
Eenmaal weer terug downtown (letterlijk), zijn we naar het parlementsgebouw gelopen: de Beehive (de bijenkorf). En nee, dat is geen goort warenhuis! Het is de politiek, jongens! Hier konden we een gratis rondleiding van een uur krijgen door het parlementsgebouw en dat was ook onwijs leuk! Jammer genoeg mocht je geen camera's enzo meenemen het gebouw in, dus ik heb helaas geen foto's van the inside kunnen maken. Dus dan maar van de buitenkant! ;)
Na een hele dag lopen en sightseeing kregen we toch wel een behoorlijke trek, maar omdat we niet zo'n zin hadden om weer de halve avond in die dramatische keuken door te brengen hebben we lekker een pizza gehaald voor 9 dollar (4,50 euro) en die lekker buiten op een bankje op gegeten. Heeeeerlijk! :D En dan is het alweer nu...

Morgen wordt het extra vroeg opstaan, want we worden om 07.15 uur opgehaald door de bus die ons naar de ferry terminal brengt. Om 08.30 uur vertrekt vervolgens de ferry uit Wellington naar Picton op het Zuidereiland, waar we zo'n drie uur later aan zullen komen. Vanaf de terminal in Picton gaan we dan wee op de bus die ons naar Nelson brengt. Hier blijven we een dag of 3 en willen we het Abel Tasman Park gaan verkennen. Als het even kan en het weer het toe laat willen we een guided kayak tour gaan doen. Lijkt me echt super gaaf!!!De 24e vetrekken we dan weer uit Nelson vandaan en zakken we verder af langs de Westcoast naar Queenstown.
Hoe en wat we allemaal verder nog gaan doen, nog geen idee, maar dat komt vast along the way wel :)

Tot zover even een update van mij!

Liefs uit NZ!
x Leonie

  • 20 Januari 2009 - 06:38

    Meike:

    Wat een avonturen, ik kan me voorstellen dat je nu even wou updaten ;) Nog steeds superleuk om te lezen allemaal! En ik ga je binnenkort weer eens mailen, want dat vergeet ik dus steeds..

  • 20 Januari 2009 - 07:18

    Zussie:

    Hoi Leun,
    Wat een leuke verhalen weer! Echt super leuk om te lezen. Hier was het gisteren "blue monday" (meest depressieve dag van het jaar), omdat het hier koud en nat is, nog veel te lang duurt voordat het vakantie is en de goede voornemens allemaal mislukt zijn, dus wij hebben het hier ook echt heeel leuk hoor :-(.
    X Marijn

  • 20 Januari 2009 - 08:19

    Mar10e:

    Hey Leun,

    Wat n avonturen weer! En je bent nog lang niet klaar... Geniet ervan, dan geniet ik van t nederlandse weer, laatste tentamens, treinen enz..Oja, en de paarden, dat is dan wel weer leuk!
    Ome nard beheerst het commando:"Kusje" nog steeds hoor!We houden t netjes bij voor je haha!
    xx

  • 20 Januari 2009 - 08:32

    Ellen:

    Ja die schapenshow was wel aardig. En je maakt heel wat mee, zo'n rondreis. Wat gaaf! en ik las in de Geestenbrief dat je moeder ook nog naar de kiwi's gaat. Leuk hoor!
    Groeten

  • 20 Januari 2009 - 09:19

    Marijn De Hoop:

    Haaaaaaaai!
    Wat leuk weer een verhaal van jou. Je moest inderdaad wel een update schrijven, anders wordt het volgende verhaal wel heel lang. Niet dat ik het erg vind om dat te lezen hoor ;). Geniet van je reis en veel plezier maar weer!
    Liefs Marijn

  • 20 Januari 2009 - 09:23

    Meesteres Yvonne:

    Deze schijtert was in NZ en heeft ook niet gejumped hoor! Dus laat je niet gek maken.
    Groetjes Yvonne

  • 20 Januari 2009 - 12:31

    Manuela:

    gaaf leonie

    je moet echt wel jumpen le je kunt het veel plezier nog he groetjes aan babs
    geniet ervan en niet vals spelen met kaarten we lachen er maar om

  • 20 Januari 2009 - 13:32

    Karin Vd Salm:

    Hoi Leonie,

    Namens mijn moeder hartstikke bedankt voor de kaart uit NZ! Onwijs lief!

    Veel plezier op het Zuidereiland.

    Groeten van Karin

  • 22 Januari 2009 - 07:52

    Hanna:

    Hee Leo,
    Ik vind het stoer hoor al je avonturen! Veel plezier nog op het Zuidereiland!
    Liefs

  • 22 Januari 2009 - 14:55

    Malou :

    jaaaa bugyjumpen , bungyjumpen!!! :D:D
    gaaf he raften, vond het super , maar achteraf toch eigelijk best gevaarlijk.. ach je moet af en toe eens iets geks doen!

    Byebye!!

  • 22 Januari 2009 - 14:58

    Malou:

    lees net pas je vorige bericht...
    wat scary!! die doolhoven tussen dat mais :-S
    ik was vroeger al bang voor de Fata Morgana..
    dus ik zou nooit dat doolhof ingaan hahha!
    alhoewel een 'vd Geest' toch niet achter mag blijven, hilarisch woordgrapje he haha!
    byebye!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 28613

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: