Logeerpartijtje en spijkerbroeken-drama - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Logeerpartijtje en spijkerbroeken-drama - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Logeerpartijtje en spijkerbroeken-drama

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

14 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Afgelopen week mochten Babette en ik een weekje bij tante Corrie logeren in Te Teko. Het was een erg gezellige week! Zo zijn we onder meer heerlijk wezen wandelen op het strand bij Thornton en Ohope en hebben we afgelopen zaterdag een ochtendje gewinkeld in Whakatane en een lekker bakkie gedaan met een snoeperijtje erbij. :D Ook hebben we in 'tourbeurten' voor en met elkaar gekookt met als hoogtepunt de door ons drieen gemaakte couscous! Ja, die verkopen ze zelf hier helemaal! :D Heerlijk met pompoen en shitloads (zoals ze dat hier zeggen ;)) knoflook...yumyums!!!!! Tijdens ons weekje bij Corrie zijn we ook nog een dagje met de bus naar Tauranga geweest. Dat was nog een hele onderneming opzich, aangezien de bus eerst van Te Teko naar Whakatane moest om vervolgens richting Tauranga te gaan. Even voor de mensen die de topografie van NZ niet zo goed in hoofd hebben zitten. Als je vanuit Te Teko eerst naar Whakatane gaat, ga je eigenlijk de verkeerde kant op voor Tauranga ;)
Desalniettemin was het een leuk busritje en vond ik het ook wel lekker dat ik een keertje niet hoefde te rijden met de auto. Zo kon ik meteen alvast mooi wennen aan het feit dat ik de komende weken veel tijd in de bus zal gaan doorbrengen, want we hebben een busticket gekocht voor de Kiwi Experience die ons (bijna) het hele Zuidereiland gaat rondrijden. :D

Overigens werden we vrijdagavond bij Corrie opgehaald door Peter en Kurt om mee te gaan naar The Amazing Maze in Maize (vertaald: Het Geweldige Doolhof in Mais). Uiteraard vroegen ze ons mee op Freaky Friday, wat betekent dat er zich in het al zo grote doolhoof allemaal mensen hebben verstopt die je allemaal gaan laten schrikken. En niet zo'n klein beetje ook!!!! Je kunt het doolhof pas in als het donker is en de mensen die je laten schrikken zijn allemaal verkleed en lopen rond met kettingzagen, klappertjespistolen enzovoorts. Een beetje een horror film die tot leven komt zeg maar. Werkelijk alles wordt uit de kast gehaald om iemand een beroerte te laten schrikken. En natuurlijk is ze dat bij mij goed gelukt, hahhaha! Vooral de kerel met de kettingzaag die me achterna zat! Ik gillen natuurlijk en Peter lag helemaal in een deuk dat ik overal van schrok. Tja, ik heb toch wel een beetje een reputatie van watje hoog te houden! ;)

Inmiddels zitten we sinds maandagmiddag in Rotorua. Maandagochtend zijn we met de InterCity bus naar Rotorua gereden, omdat we daar kunnen opstappen op de Kiwi Experrience. We hebben een paar dagen heerlijk in Rotorua rond kunnen lopen en ik ben nu ook op plekken geweest waar ik eerder nog niet geweest was (ben al een paar keer eerder in Rotorua geweest). Afgelopen maandag hebben we vooral dingen gedaan die we echt moesten doen, zoals een hostel zoeken (niet echt een heel moeilijke klus, maar goed ;)), boodschappen halen en bellen voor de pick-up van de Kiwi Experience. Gisteren hebben we onze dag besteed aan het kopen van een nieuwe spijkerbroek voor mij, want ik heb er afgelopen week twee versleten! Dat wil zeggen: eentje echt versleten, die andere ging de knoop eraf (en nee, dat kwam niet omdat ik was aangekomen!!!!). Nou is het vinden van een spijkerbroek in NL al een drama, maar hier was het al niet veel beter. Want ga jij maar eens bedenken welke maat je hebt als alles in andere maten wordt aangegeven dan in NL... Snap nog steeds niet waarom dat niet gewoon overal ter wereld hetzelfde is! :( Na een overheerlijke koffie van de Starbucks kon de jacht op DE spijkerbroek beginnen: winkel in, winkel uit en halverwege de dag nog geen spijkerbroek gevonden... In Napier had ik in een bepaalde winkel (Glassons, soort van H&M) een leuke korte spijkerbroek gekocht, maar die winkel had ik hier nog niet gespot. Nou, ik had het nog niet gezegd natuurlijk, of we liepen er tegenaan. Prettige bijkomstigheid was de uitverkoop die nu volop aan de gang is en weldra vond ik ook nog eens een spijkerbroek in mijn maat. Ik snel naar de pashokjes en...HOERAAAA HIJ PAST!!! Had ik mooi even een spijkerbroek gescoord voor 30 dollar (omgerekend zo'n 15 euro!) :D Wat een koopje! Ben blij dat ik er eentje gevonden heb, hahaha! En gelukkig past ie ook nog in m'n tas ;)
Vandaag zijn we op de toeristische tour gegaan. Het hostel bevindt zich vlakbij Sulphur Point, waar zich veel van die thermische zwavel poelen bevinden. Je kunt je dus misschien ook wel voorstellen dat het hier dan ook erg onaagenaam ruikt... Maar ja, dat neem je maar voor lief hier! :) We hebben een rondje gelopen langs Sulphur Point en kwamen uiteindelijk terecht in een klein soort Maori dorpje, Ohinemutu. Hier stond een prachtige Marae (Maori meetinghouse), die onwijs mooi was versierd met wood carvings en paua. Echt super mooi!!! :D Tegen het einde van de middag zijn we terug gekeerd naar het hostel en hebben we met onze versgekochte sudoku-puzzelboekjes zitten 'spelen'. Ik ben er nog steeds niet echt goed... Erger nog, de helft van de puzzels die ik heb gemaakt heb ik ook nog eens fout gedaan en de andere helft niet eens afgemaakt. Ben gewoon niet erg geschikt voor dat soortige puzzels, hahaha! ;)

What's next?
Morgen worden we om 8.20 uur (in de ochtend, ja) opgehaald door de Kiwi Experience bus en gaan we richting Waitomo. Daar blijven we een nachtje en gaan dan richting Taupo, River Valley en Wellington. Over ongeveer een week maken we dan de oversteek per ferry van Wellington op het Noordereiland naar Picton op het Zuidereiland. Voor de totale reis, van begin in Rotorua tot eind in Rotorua, hebben we zo'n vier weken uitgetrokken. Eenmaal op het Zuidereiland gaan we via de Westcoast naar beneden tot Queenstown en dan via de Eastcoast weer omhoog naar Picton.
Ik heb er echt onwijs veel zin in. Alleen al omdat iedereen zegt dat het er zo mooi is, volgens sommigen zelfs mooier dan het Noordereiland. En dat vind ik al zo mooi....!! :D

Inmiddels is het hier even heel hard gaan regenen en was er net ook een onwijze onweersklap (schrok me rot!). Dus voor degenen die denken dat het hier alleen maar zon is, dat valt best wel mee. Het was toevallig van de week weer even heel warm, maar daarvoor was het even wat minder.
Ben benieuwd hoe het ervoor staat met ieder z'n schaatsavoturen. Nog iemand door het ijs gezakt soms? ;) Vind het stiekem wel een beetje jammer dat ik het mis hoor. Ik heb toch wel liever de zomer, maar de winter heeft toch ook wel wat.

Dan ga ik nu snel nog even een paar toeristische plaatjes op m'n blog zetten en daarna eten koken. Tot mijn volgende blog maar weer!

Liefs uit NZ!
x Leonie

  • 14 Januari 2009 - 08:44

    Marijn De Hoop:

    Haaai!!!
    Hier nogmaals een berichtje om je veel plezier te wensen met je tour! Maar dat komt vast wel goed denk ik zo. Ik ben niet door het ijs gezakt nog hoor! Wel begonnen met een schaatscursus hier in Groningen, dus dat is ook wel weer leuk. Leuk om weer een verhaal van je te lezen!
    Liefs Marijn

  • 14 Januari 2009 - 10:03

    Marlies:

    Hee leuni, ha ha overtrof de doolhof de kaboutertocht in kootwijk? Had je toch een koekenpan mee moeten nemen!!!
    groetjes Marlies,
    ps de meiden vonden je kaarten erg leuk!!

  • 14 Januari 2009 - 11:03

    Lenie:

    Lieve Leonie,zo te lezen vermaak jij je uitstekend.Hier gaat het minder goed,want Piet z'n longen zien er niet goed uit en morgen krijgen we daar de uitslag van.We bereiden ons voor op het ergste.Maar geniet jij maar lekker,wij laten ons niet kisten.Wij hebben ontzettend veel lieve reacties en veel hulp aangeboden gekregen.Hoop volgende keer met beter nieuws te komen.Liefs Lenie.

  • 14 Januari 2009 - 12:42

    Manuela:

    hoi le he he eindelijk weer eens een berichtje van magdalena. Wat een leuke verhalen van jou en wat zie je veel. Even op je verhaaltje van het maisdoolhof reageren ik heb ook zo'n spooktocht hier mee gemaakt ook s'nachts nou ik was ook erg aan het gillen en ook door een kettingzaag dus ik kan je helemaal begrijpen! By the way onze sjonny is overleden gisteren dus er waren hier wel wat tranen en hij rust nu in de tuin. En Petra is bevallen van een zoon Rick maar misschien wist je het al. Wij hebben het weekend heerlijk in Groningen geschaats en zijn niet door het ijs gezakt. Wat ben je trouwens bruin dan liefs van manuela en veel plezier met je verdere reis.

  • 14 Januari 2009 - 15:09

    Meire:

    wat meer persoonlijke fotos zal leuke zijn,

    groetjes,

    meire

  • 14 Januari 2009 - 17:42

    Willemijn:

    Hey nichie!
    Zooo dus jullie gaan nu ECHT op reis! Dat zijn jullie natuurlijk al maaaar nu ook echt rondtrekken en t hele land bekijken, supergaaf!! Wel heel gek om jouw foto's te vergelijken met alle ijspretfoto's hier! Ben niet door t ijs gezakt heb nog wel een zeer stuitje van 1x vallen ;-)
    Nou veel plezier daar weer en ik zie de verhalen wel!!
    (K)

  • 15 Januari 2009 - 11:48

    Ria Em:

    Hoi Leonie,
    De grote reis is begonnen en inderdaad als het zuidereiland nog mooier is dan het noorder, dan valt er nog veel te genieten.
    Veel plezier!
    Liefs,
    Ria

  • 16 Januari 2009 - 13:31

    Saar:

    klinkt super allemaal, heel veel plezier op het zuidereiland!

    liefs saar

  • 16 Januari 2009 - 20:47

    Ellen:

    Hoi nicht. Ik sprak je moeder tijdens de Geestennwjrsreceptie en ze baalde dat ik meestal eerder was met een berichtje achterlaten vandaar nu wat later (nee hoor, ook wij waren even op vakantie). Maar wat leuk dat je ook het zuidereiland gaat rondtouren. Veel plezier! We lezen het allemaal wel weer...

  • 17 Januari 2009 - 14:42

    Karin Vd Salm:

    Hoi Leonie,

    Het Zuidereiland is echt onwijs mooi...
    Smeer je goed in, want je wordt op sommige plekken verrot gestoken door die kleine krengen!
    Veel plezier.

    Groeten, Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 28597

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: