Christmas and New Year's aftermath - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Christmas and New Year's aftermath - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Christmas and New Year's aftermath

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Allereerst natuurlijk de beste wensen voor iedereen voor het nieuwe jaar! HAPPY NEW YEAR!!! :D

Ik bevind me inmiddels alweer 2 dagen in het nieuwe jaar en ik moet zeggen: het bevalt uitstekend hoor! ;)
Vond het wel weer eens hoog tijd worden voor een verslag over mijn kerst en oud&nieuw in korte broek! ;)

Na het shopping-avontuur in Tauranga moest de dag voor kerst natuurlijk alles nog worden ingepakt. Gelukkig waren we wel zo slim geweest om cadeaupapier te kopen! Ik was me er alleen niet helemaal van bewust hoeveel papier er op zo'n rol zou zitten en dus was uiteraard halverwege het inpakken het papier al op... Wij helemaal in de rats, want we hadden geen tijd om 'even snel' (lees: 1 uur heen en 1 uur terug) naar town te rijden om nog een rol aan te schaffen. Gelukkig was Tania iets beter voorbereid en had zij een hele voorraad liggen waar we wel wat van mochten gebruiken. Toen alles uiteindelijk ingepakt was, kon voor mij de kerst wel beginnen! IK BEN ER KLAAR VOOR! :D

Eerste kerstdag gingen we naar Malcolm en Cis (de ouders van Tania) in Whakatane. Even rond lunchtijd kwamen we daar aan en hebben we heerlijk buiten in de tuin met z'n allen uitgebreid gelunched, in de zon uiteraard! :D Na de lunch was het tijd voor de christmas prezzies: scheuren maar! ;) Nadat alle cadeaus waren uitgepakt en Kurt alle papier naar z'n hoofd geslingerd had gekregen, zijn we met z'n zevenen in twee auto's gesprongen en naar Ohope gereden om vanaf daar een wandeling te maken van Kohi Point naar Ohope Beach. Het was een wandeling van ongeveer 2 uur en je had echt prachtig uitzichten over Whakatane, de zee en uiteindelijk over Ohope. Op een bepaalde punt kon je zelfs helemaal tot Waihau Bay kijken! En ik kan je vertellen; dat is echt ver! Waihau Bay is namelijk de East Cape. Na terugkomst van de wandeling was het tijd voor et kerstdiner. Op het menu stond kalkoen en wild porc (door Nick eerder die week gevangen!) met diverse groenten en yorkshire puddings. Het was allemaal echt veeeeeel te lekker! ;) Tegen 23.00 was het wel weer tijd om richting Galatea te gaan, aangezien er de volgende ochtend weer om 05.00 uur gemolken moest worden.

Tweede kerstdag zijn we naar Tante Corrie in Te Teko geweest. Het was alweer even geleden dat ik de neven had gezien, dus het was wel weer leuk om die te spreken. Ook hier kregen we 's middags een uitgebreide lunch voorgeschoteld met overheerlijke gebakken aardappeltjes met kruiden van Tante Corrie! Die waren echt 'yum yums', zoals Kurt dat zou zeggen. ;) Na de lunch was er ook nog heerlijk dessert buffet met versgemaakte apple crumble.
Na het vreetfestijn was het tijd voor de cadeautjes (van de lootjes enzo). Het meest hilarische cadeau was toch wel het t-shirt dat Sjoerd van 'Santa' kreeg, met de tekst 'Mr. Asshole' erop, hahahaha! Hij trok 'm uiteraard gelijk aan en uiteraard was dat voor meteen ook een vrijbrief om de rest van de dag vanalles tegen iedereen te kunnen roepen. We waren tenslotte toch gewaarschuwd dat ie een 'Mr. Asshole' was...! ;) 's Avonds hebben we de wereld-editie van Monopoly gespeeld, compleet met creditcards! :D Jo-Anne had deze als kerstcadeau opgestuurd gekregen vanuit Belgie.

Het waren twee ontzettend gezellige en vooral ook hele leuke kerstdagen. Maar toch miste ik de kou, de kerst stollen van Bakkerij 't Watertje en niet te vergeten de Top 2000 op Radio 2 wel een beetje... Het zijn toch allemaal dingen die ik associeer met kerstmis en die ik hier niet had. Ik heb dan ook niet echt het gevoel gehad dat het kerstmis is geweest, vooral ook waarschijnlijk omdat de zon scheen, hahaha! Maar zoals Tania ook al zei, het is een kerst die je nooit zult vergeten. En daar heeft ze zeker gelijk in! :D

Afgelopen zondag zijn we Babette en ik met z'n tweeen naar de rodeo in Opotiki geweest. Ik was nog nooit van m'n leven naar een rodeo geweest, want ik geloof ook niet dat je die hebt in NL... Ik had ook echt geen idee hoe dat allemaal zou zijn, maar het was eigenlijk best wel grappig. Het terrein was misschien net zo groot als bij de Stompwijkse kermis, maar dan met een grote arena erin waar alle rodeo plaatsvond. Toen wij aankwamen gingen ze net beginnen met een onderdeel met paarden. Leuk, dacht ik nog...maar ik vond het al gauw niet zo heel erg leuk meer. Het was een onderdeel waarbij een ("wild") paard zeg maar als 'rodeo-stier' fungeerde. Nou er was niks leuks aan, want ik vond het echt vreselijk zielig. Ze trekken dat paard een riem strak om z'n kruis en dan gaan ze erop zitten. Ja gek he, dat zo'n beest dan als een malle aan het springen en rennen gaat. Ik hoorde de paarden ook een soort van hinniken/brullen als er nog iemand op z'n rug zat, zo kwaad waren di beesten. Ik kreeg er gewoon tranen van in m'n ogen en de kippenvel stond op m'n armen, maar dat was niet bepaald van enthousiasme... De onderdelen daarna met de stieren vond ik iets minder erg, maar dat komt denk ik ook alleen maar omdat ik meer affiniteit heb met paarden dan met koeien... Ik had daarentegen wel weer medelijden met de kalfjes die met de lasso gevangen werden. Het was op zich wel leuk om een keer gezien te hebben, maar ik denk niet dat ik nou zo heel gauw nog eens naar een rodeo zal gaan. Misschien alleen als ze aleen maar barrel race doen, want dat vind ik wel weer leuk om te kijken! :D

Oud&nieuw was ook weer een hele beleving. Vanwege droogte en dus ook brandgevaar is het afsteken van vuurwerk zonder een permit niet toegestaan. Het vuurwerk was dan ook in geen velden of wegen te bekennen! ;) Babette en ik hebben onze jaarwisseling al poolend in de RSA doorgbracht. Stel je hier niet al te veel bij voor, want de RSA is zo'n beetje het meest rustige en stille cafe ter wereld. ;) Als er vijftien mensen binnen waren, dan was het veel, hahahahaha!! Desalniettemin was het best gezellig en hebben we leren poolen van Larry. Rond half 2 ging de tent dicht en gingen wij weer terug naar ons mandje.
Op nieuwjaarsdag had Tania oliebollen gebakken en zodoende zat het meteen ook goed met mijn nieuwjaarsgevoel! :D 's Middags kwam Tante Corrie ook nog langs en zijn we met z'n allen naar het lake in de buurt gegaan. Daar stonden de ouders van Tania gekampeerd met hun kampeerbus en Tania d'r vader was 1 januari jarig, dus die gingen we meteen even een happy birthday wensen. Kurt ging samen met een vriend kayakken en toen zij terug kwamen, mochten Babette en ik ook een poging wagen. Ik had echt nog nooit in een kayak gezeten, dus ik moest eerst even instructies krijgen van Kurt: spread your legs like a man for balance. ;) De eerste paar meter was het uiteraard gillen geblazen, want ik was echt bang dat ik om zou slaan en niet meer in m'n kayak zou kunnen komen. Ik had wel een beetje moeite met het evenwicht en het sturen, maar na een paar rondjes oefenen ging het toch best aardig en zijn we een zijtak van het lake in gekayakt. Daar was het echt schitterend mooi en heeel rustig en stil. Het was echt jammer dat we geen camera mee konden nemen... Uinteindelijk hebben we nog een half uur of driekwartier in de kayaks gezeten voordat ik weer met een sierlijke boog aan land sprong. Het was best leuk om te doen, maar ik geloof dat ik toch liever de roeiboten van 't Geertje heb, hahah! :D

Overigens heb ik deze week voor het eerst in mijn leven jam gemaakt! :D In de tuin bij Peter en Tania groeit een grote abrikozenboom en de vruchten zijn inmiddels rijp genoeg om geplukt te worden. We hebben van de week een paar kilo geplukt en met behulp van een recept in een boekje jam gemaakt. De jam smaakt erg goed, maar is alleen een beetje dun. Geen idee wat ik nou precies verkeerd heb gedaan, maar het is een beetje te dun voor jam. Mam???? Niet dat het echt wat uitmaakt trouwens, want dan maar dunne jam op je toast! ;)

Tot zover weer de avonturen van de feestdagen hier.
We gaan ons nu bezig houden met de voorbereidingen op onze trip naar het Zuidereiland.

Liefs uit NZ!
x Leonie

  • 02 Januari 2009 - 08:27

    Mar10e:

    Hey Leun,

    Happy New Year!!
    Het is zeker anders om de feestdagen op je slippers te beleven, maar toch ook erg lekker voor een keertje! Hier in NL vriest t aardig, de ijsbaan is open en ook t ijs buiten is prima te doen.
    Bekend iets trouwens, die barrelrace (12uurs wedstrijd?)
    Bye!

  • 02 Januari 2009 - 09:56

    Mam!!!:

    Het klinkt en ziet er allemaal weer erg goed uit Leonie maar wat heb je in de jam gedaan????Heb je je niet aan de spelregels gehouden? Abrikozenjam hhhhmmmmmmmm.

  • 02 Januari 2009 - 10:31

    Marijn De Hoop:

    Leonie!!!!
    Jij natuurlijk ook een gelukkig nieuwjaar! Dat klinkt inderdaad als feestdagen die je niet snel zal vergeten. Ik zou de kou hier in Nederland maar niet te erg missen hoor, niks aan dat weer, haha. Neem je ook een pot jam voor mij mee als je weer terug komt ;)?.
    Liefs Marijn

  • 02 Januari 2009 - 13:39

    Ellen:

    Hoi nicht. Ja, dat 2009 maar een mooi jaar mag worden. Het begin is ieder geval zo, lees ik!
    Geniet er nog even van en we zullen een borreltje op je nemen a.s. zondag tijdens de geestenreceptie.
    Doei

  • 02 Januari 2009 - 14:10

    Karin Vd Salm:

    Hoi Leonie,

    We wensen je een gezond, gelukkig en gezellig 2009. En Babette natuurlijk ook!

    Veel plezier straks op het Zuidereiland.

    Groetjes, Peter en Karin

  • 05 Januari 2009 - 08:57

    Meesteres Yvonne:

    Hoi Leonie,
    Jamer dat je er gistermiddag niet bij was op de Nieuwjaarsreceptie want er lagen toch een hoop mooie kado's op de piano!
    (Ze liggen er alleen nu nog, vrees dat ik ze mag hebben!) Een goed en gezond 2009 met veel mooie avonturen!

  • 05 Januari 2009 - 11:44

    Coen:

    Hey Leonie,

    Ik volg je avonturen op de voet. Klint allemaal fantastisch. Geniet er elke minuut van want de tijd vliegt vast voorbij.

    Groetjes Coen

  • 05 Januari 2009 - 14:29

    Mieke Brakhoven:

    Hoi Leonie,
    Genieten elke keer weer van je prachtige verhalen over je belevenissen.En wat een prachtige foto,s.In ieder geval willen wij jou een heel gelukkig nieuwjaar toewensen en we horen van je.Groetjes Mieke en Jessica.

  • 05 Januari 2009 - 20:55

    Ria Em:

    Hoi Leonie,
    Mooi verslag weer van al je belevenissen, toch wel apart om zo Kerstmis en Oud- en Nieuw te vieren. Elspeet was weer heel gezellig, grote woonkeuken, groot fornuis (met 2 ovens!) en Leo kon er gelukkig (ook) goed mee omgaan. De kalkoen was weer als vanouds en de cranberry-saus van Margreet ook!
    Groetjes,
    Ria en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 28598

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: