Kerst-stress?! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Kerst-stress?! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Kerst-stress?!

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

22 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vlak voor de kerst nog even snel een update van mij.

Ik ben inmiddels alweer ruim een week in Galatea te vinden, maar heb nog niet echt verteld over wat ik verder nog heb uitgespookt in Napier, dus daar zal ik eerst maar eens mee beginnen.
Op de tweede dag in Napier hadden we het plan om naar Hastings te rijden, een stad ong. 20 km van Napier. Toen we 's ochtends in de auto stapten om het ritje te maken, wilde de auto niet starten. Dacht eerst nog dat ik een beetje onhandig zat te doen met het sleuteltje, maar toen ik wat beter naar schakelaartjes keek, zag ik dat ik de vorige dag mijn lichten aan had laten staan... Accu leeg! Wel potverdorie! Als je het portier van de auto opent en je hebt je lichten nog aan, dan hoor je geen waarschuwingsgeluidje. Had er helemaal niet meer aan gedacht dat ik met m'n licht aan had gereden. Had echt geen flauw idee wat ik moest doen als je een lege accu had, dus weer terug naar het hostel en daar maar even vragen. Gelukkig hadden ze daar een charger, maar we moesten alleen nog even op iemand wachten die dat voor ons kon doen. Ondertussen gingen wij wel even wat anders doen en zouden we later wel weer terug komen. We zijn toen maar (al dan niet uit pure ellende ;)) naar het National Aquarium gegaan. Daar hebben we allemaal mooie vissen en andere waterbeestjes gezien die in de Nieuw Zeelandse wateren voorkomen. Toen wij daar waren, was het ook voedertijd in het grote aquarium (met zo'n tunnel a la Blijdorp), dus dat was wel onwijs leuk om te zien! :D Verder hadden ze daar ook The Kiwi House, waar ze kiwi vogeltjes hadden. Ik had de beestjes nog nooit gezien, maar je kunt gerust zeggen dat het beesten zijn, want die dingen zijn nog best groot!! Ik dacht dat ze groot waren als je hand ofzo, maar het lichaam is al ongeveer zo groot als je hoofd! Ik stond er echt van te kijken!! Na het Aquarium zijn we weer terug gegaan naar het hostel en werd de auto aan de praat geholpen. Omdat de accu weer moest opladen tijdens het rijden, zijn we toen naar Hastings gereden. In Hastings hebben we ee nbeetje rondgreden, maar daar was verder niet veel te beleven en zijn we weer terug gegaan, maar we hadden wel de accu weer gefixt! ;) Weer terug in Napier zijn we Bluff Hill op gelopen. Vanaf hier had je een prachtig uitzicht over de 'haven' van Napier en de stad zelf. Het was wel een hele klim en pas toen we helemaal buiten adem boven bij de lookout kwamen, zagen we dat we er ook gewoon met de auto heen hadden kunnen rijden, haha! Ach, we hebben ons in ieder geval weer lekker een dag vermaakt! ;)
De derde dag in Napier hebben we besteed aan de Art Deco Walk. Napier is een stad die bol staat van de Art Deco. Dit heeft te maken met de aardbeving in 1931 die de stad zo goed als verwoestte. Toen alles na die aardbeving weer werd opgebouwd, was Art Deco helemaal hip en vandaar dat er heel erg veel gebouwen in Napier in deze stijl zijn gebouwd. Echt super leuk! :D Tijdens de Art Deco Walk ook zo en dan even een leuke winkel in geschoten natuurlijk en een leuk truitje voor de kerst uitgezocht. 's Avonds de Art Deco Walk nog eens dunnetjes over gedaan, maar dan bij avondlicht, ook erg leuk!
De dag erna was het alweer tijd om terug naar huis te gaan, met een rit van een uur of 4 (via Taupo) voor de boeg. Langs de weg van Taupo naar Murupara zit Wai-O-Tapu 'Thermal Wonderland', een soort park met allemaal thermal activity. Door de afzetting van zwavel, ijzer enz krijgt het water en de grond daar een andere kleur. Super leuk om gezien te hebben! Het was echt onwijs mooi! :D Aan het einde van de middag waren we weer terug in Galatea.

Inmiddels zijn we druk druk druk met de voorbereidingen voor de kerst. Eerste Kerstdag gaan we naar de ouders van Tania in Whakatane en Tweede Kerstdag gaan we naar Tante Corrie in Te Teko. Bij Corrie hebben we met z'n allen (en dan bedoel ik ook echt met z'n allen, 14 personen) lootjes getrokken. Net zoals met Sinterklaas: cadeautje kopen voor degene die je op je lootje hebt. Alleen hoeft hier geen gedicht bij! ;) Misschien maar goed ook, want ik ben al niet zo'n held in rijmen... Laat staan in het Engels! ;) Vorige week waren we al 2x op Christmas shopping naar Whakatane geweest, maar pas voor de helft geslaagd. Net het moment dat we het wilden opgeven, kwamen we op het idee om onze kerst-stress te combineren met een plezant tripje naar Tauranga en Mount Maunganui. Maandagmorgen dit plan meteen maar uitgevoerd, aangezien de tijd toch wel een beetje begon te dringen.

Vanmorgen om half 9 in de auto gesprongen en koers gezet richting Tauranga. Op de weg aar Tauranga ligt Te Puke, home of The Kiwi Country. Hier hebben we gestopt om een bakkie te doen en natuurlijk om een foto te maken van de enorme kiwifruit die langs de weg de aandacht van de voorbijkomende toeristen (zoals wij dus) trekt. :D Daarna doorgereden naar Mt Maunganui. Inmiddels was het al aan het einde van de ochtend en eigenlijk te warm om een berg te beklimmen, maar stoer als we zijn hebben we dit natuurlijk toch gedaan. Het zweet stroomnde van m'n hoofd en rug, maar alle inspanningen werden wel beloond met een schitterend uitzicht over Tauranga. Toen we weer beneden waren, moesten we wel even afkoelen en 'opdrogen', maar het was echt meer dan de moeite waard! :D
Na dit toeristische uitstapje begon de tijd wel een beetje te dringen, want we hadden nog wat Christmas shopping te doen. Hier zijn we op het nippertje ook nog helemaal goed in geslaagd, dus het was een uitstekende dag! Rond half 6 vertrokken we weer uit Tauranga en 2 uur later kwamen we weer in Galatea aanrijden.
Mission accomplished! :D

Rest mij iedereen een hele fijne kerst te wensen en de beste wensen voor het nieuwe jaar. Hoop iedereen dan weer in het echie te kunnen zien!! :D

Voor de collega's bij de bakker: succes he allemaal de komende dagen met de kerststollen, theekoek, denneappels, paddenstoelen, chocola, taarten, mini-broodjes en de hordes klanten!! En voor daarna sterkte met de oliebollen! Babette en ik denken aan jullie en missen het stiekem wel een beetje...! :(

Voor de fam. Van der Geest: heel erg veel pelzier met het 'kerst kamp' in Elspeet!!! Houden jullie wel de stand bij wie de meeste liedjes raad met de Top 2000? ;) Enne...succes met het afbakken van de broodjes enzo. Bak ze bruin he?! :D

Tja...kerst-stress... En ik maar denken dat de kerst-stress alleen maar bij Bakkerij 't Watertje bestond.... ;) Nou niet dus, hahaha!

Liefs uit NZ!
x Leonie

• 22 December 2008 - 10:14

Ellen:

He, wat leuk, Tauranga. Been there!! We hebben de beklimming niet gedaan maar wat een schitterend uitzicht. En aan de voet daarvan lekker geboegieboard in de zee, mmmmm, herinneringen. Gezellige feestdagen en tot in het nieuwe jaar!
    Groeten

• 22 December 2008 - 13:47

Malou:

wowie letterlijk Leuniegoeskiwi!
    nou , missie geslaagd, terug naar huis ;-)
    nee veel plezier met kerst!
    ik waag me van dinsdag tm vrijdag in het vd Geest kerstkamp, en ga proberen voor vrijdag de puzzel van 1000 stukjes compleet te hebben...(a)
    liefs Louder

• 22 December 2008 - 15:12

Meesters Yvonne:

M'n printer loopt steeds vast op die verhalen van jou maar ze zijn te leuk om niet voor het thuisfront uit te printen. We wensen je gezellige kerstdagen en tegen de tijd dat jij al "oud- en nieuw dronken" bent gaan wij aan de slag in Don Bosco.
    Goede jaarwisseling!

Groet Yvonne

• 22 December 2008 - 15:38

Yvette:

heeeej chica! :D
    altijd leuk je verhalen, ik ga me richten op een re-mail naar jou so be prepared ;) dikke kus

• 22 December 2008 - 17:41

Laura Enzo:

omg die kiwi is super schattig ^^
    zo te horen hebben jullie het heel erg naar jullie zin... en ik kan me niet indenken dat jullie die kerst shit hier missen :P wij denken ook aan jullie hoor. maar we hebben Marjosse weer opgetrommeld :P

jullie ook hele fijne kerst en alvast fijne jaarwisseling :P

x ps nog bedankt voor het verjaardags smsje.. vond het echt heel lief ;)

• 22 December 2008 - 18:05

Karin Van Der Salm:

Hoi Leonie,

Voor jou en Babette gezellige kerstdagen en een onwijs mooi 2009!

Groeten, Karin

• 23 December 2008 - 06:43

Mieke:

Lieve Leonie

Sam en Bram hadden ook wel bij jouw willen zijn. Ze zijn namelijk dol op kiwi's. Gezellige dagen en een knallend oud $ nieuw. Ook voor Babette.

Liefs,
    Mieke, Daniel, Sam en Bram

• 23 December 2008 - 06:56

Christien:

hoi leonie
    als ik alles zo lees kom je nooit meer terug allemaal veel te leuk.
    een heel fijne kerst en nieuwjaar.
    groetjes

• 23 December 2008 - 08:20

Marijn:

He zus,
    Wat een leuke berichten weer! Fijn dat je nu eindelijk een heuse kiwi hebt gezien. Trip geslaagd zou ik zeggen. Fijne kerst en de groetjes aan de familie!
    X Marijn

• 23 December 2008 - 21:38

Ria Em:

Hoi Leonie,
    Leuk verhaal weer over je trip! Interessant van die Art Deco Walk, prachtig gebouw ook op de foto; ik houd wel van die stijl en wist niet dat ze zo'n periode daar ook gehad hebben (dacht dat het typisch Europees was). Nou maak er wat gezelligs van met Kerst, doen wij ook in Elspeet!
    Liefs,
    Ria + Peter

• 24 December 2008 - 08:52

Loraine:

heey meiden wat een belevenissen weer leuk om te lezen wij wensen jullie natuurlijk ook fijne feestdagen en wij gaan met de fam bij ons eten en gek doen wel aan ons toe vertrouwd...
    hele gezellige dagen en laat wat van je horen babs,,,,
    gr lor en de andere beijen

• 26 December 2008 - 09:59

Marijn De Hoop:

Hey Leonie!
    Wat weer een leuk verhaal om te lezen! Beetje een late reactie van mij, maar ja ik heb in Groningen nog geen internet (komt ergens begin januari), dus een late reactie kan vaker voorkomen. Alvast een fijne jaarwisseling, maar dat gaat vast wel lukken daar.
    Liefs Marijn

• 31 December 2008 - 14:24

Franca:

Hallo Leonie en Babette!

Vanuit een besneeuwd en bevroren Zoeterwoude wensen wij jullie een geweldig 2009 toe! Raar idee hè, dat wij hier op de schaats staan en jullie lopen in de zon! Nog onwijs heel veel plezier!
    lieve groet met een dikke kus van Rob, Franca,Gijs en Huub!!