Pacific Coast Highway - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Pacific Coast Highway - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Pacific Coast Highway

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 December 2008 | Nieuw Zeeland, Napier

Was ik net weer wat te optimistisch geweest over de muggenbeten en de sandflies.... Ben de afgelopen anderhalve week wederom weer helemaal lek gestoken! En
jeuken!!!!!! Zelfs de 'tropical strength' van de anti-vliegen-spul hield de beestjes niet op afstand... :( Inmiddels is het wel weer een beetje weggetrokken, maar ik heb maar niet teveel hoop, want dat ging de afgelopen keer ook niet zo goed, haha! ;)

Zo'n week of 2 geleden zijn Babette en ik 'op vakantie' gegaan (als we dat al niet waren ;)). Onze eerste grote trip ging richting de East Cape over de Pacific COast Highway. We zijn donderdag 27 nov met een met kampeerspullen afgeladen auto vertrokken uit Galatea en via Whakatane en Opotiki naar Te Kaha gereden, een rit van ong 175 km. In Te Kaha hebben we 3 nachten gestaan en onze tijd overdag vooral doorgebracht met zonnen op het strand en van die grote paua schelpen zoeken. Het was daar echt een schitterende omgeving en naast de vele mooie grote schelpen die je er kunt vinden, vonden we ook een oranje beestje in een schelp (zie foto's). We weten nog steeds niet wat het is, maar dat moeten we nog maar eens even navragen.

Na 3 dagen Te Kaha zijn we verder gegaan naar Te Araroa. Op onze weg daarheen zijn we gestopt in Whanarua Bay, waar een macadamia orchard zit. Daar hebben we lekker een bakkie koffie gedaan en genoten van het prachtige uitzicht over de baai. En natuurlijk hebben we ook een paar nootjes gegeten :D En lekker dat die waren!!!! Het is jammer dat die dingen zo duur zijn, want ze zijn echt heerlijk! In Te Araroa hebben we 2 nachten gekampeerd op een camping even buiten het dorp. Te Araroa ligt vlakbij het meest oostelijk punt van NZ, de plek waar in de wereld als eerste de zon op komt. Zo'n 20 km vanaf de camping stond een lighthouse, waar iedereen altijd heen gaat om de zonsopgang te kijken. Zo ook wij! :D 's Ochtends om 04.00 uur uit bed en om 04.15 uur in de auto in het pikdonker! Toen we de camping verlieten was het hartstikke helder en konden we goed de sterren zien, dus we hadden goede hoop op een mooie zonsopgang. Eenmaal aangekomen bij de lighthouse, na een rit van een uur over van die vreselijk irritante grindwegen en 752 treden naar boven naar de lighthouse, was het helemaal bewolkt..... En toen het tijd werd dat de zon op zou moeten komen zagen we dus mooi niks!!!!! :( Maar ja, je weet het: achter de wolken schijnt de zon! Zo ook bij ons dus! ;) Waren we voor niks zo vroeg uit ons bed gekomen... Enigzins teleurgesteld zijn we weer terug gegaan naar de camping en maar weer ons bed in gedoken. En of het nog niet erger kon, ging het die dag ook nog eens regen. En niet een buitje, nee de hele dag van die vieze motregen. En het mooiste van alles was ook nog eens dat het die dag de eerste dag van de zomer was... Het leek verdorie NL wel!!! ;) Ik had even niet zoveel hoop meer voor de rest van de zomer, maar die gedachte heb ik nu wel weer bijgesteld, dus maak je maar geen zorgen, haha! ;)

Na Te Araroa vervolgden we onze weg langs de East Cape in zuidelijke richting en hebben we 1 nacht in Tokomaru Bay gestaan. Hier was het wel weer heerlijk zomers weer en hebben we wederom aan onze bruine teint gewerkt! Na Tokomaru Bay zijn we 2 dagen in Tolaga Bay geweest. Hier stonden we op een ontzettend leuke camping aan het strand. Ons tentje stond met de achterkant tegen een 20 meter breed duin geparkeerd. Naast onze plek was een paadje naar het strand en zo was de zee ineens een beetje de achtertuin. Het feit dat er in Tokomaru en Tolaga overal borden stonden met 'Tsunami Hazard Zone' zorgde er wel een beetje voor dat ik af en toe niet helemaal rustig op m'n luchtbedje lag, hahaha ;) In Tolaga Bay heb je ook de langste wharf (soort pier) van NZ. Nu vond ik 'm niet zo heel erg lang eerlijk gezet... Ik denk dat de pier in Scheveningen langer is, hahahahhahaha! Maar even goed wel heel erg mooi om te zien, met dat mooie blauw-groene water en de rotsen. In Tolaga Bay hebben we heerlijk genoten van het strand en hebben we ons ook aan een duik in zee gewaagd. De golven waren wel een beetje wild soms, maar dat was ook wel weer lachen!

Na Tolaga zijn we naar Gisborne gereden. Gisborne is een ontzettend leuke stad, met veel winkels, cafeetjes, restaurantjes en een prachtig strand. We verbleven wederom op een camping, op ong 15 min lopen van het centrum.
Afgelopen vrijdag was het natuurlijk ook 5 dec. We hebben niet echt veel aan Sinterklaas gedaan, behalve dat we onszelf 's middags al op een nieuwe zonnebril hebben getrakteerd ;) Maarrrr... we zijn ook naar de film geweest, vonden we ook wel een leuk Sinterklaas cadeautje. In een oud bioscoopje in het centrum zijn we naar de nieuwe James Bond film geweest. 's Avonds hebben we kruidnootjes gegeten (want die kon je hier ook gewoon in de supermarkt kopen, net als taai taai en speculaas!) en een poging gedaan om chocolademelk te drinken. De chocolademelk was niet echt een succes, het was vreselijk waterig en alles behalve lekker. Die hebben we maar weggegooid.... De kruidnootje smaakten overigens prima, evenals de speculaas en de taai taai!! :D
Zondagmiddag hebben we een Wine Tour door Gisborne en omgeving gedaan. We werden 's middags rond een uur of 1 opgehaald bij de camping en hebben 4 wineries bezocht. Bij iedere winery kregen we uitleg over de verschillende soorten wijn die ze daar maakten en mochten we natuurlijk ook even proeven! :D Bij de eerste twee wineries was alles nog wel dik in orde, maar toen we bij de derde het zoveelste wijntje aan het proeven waren, merkte ik al een beetje dat ik niet meer zo stabiel op m'n stoel zat... Onderweg in de auto naar de laatste winery, zaten we al de hele tijd te giechelen en bij de laatste winery, kon ik niet eens meer al m'n wijntjes op, want ik had echt het gevoel dat ik dan over m'n nek zou gaan. Eenmaal weer terug op de camping aan het einde van de middag kon ik niet meer recht lopen (kon uberhaupt niet zoveel meer) en zijn op voor onze tent op een handdoek neergeploft. Er kwam echt geen zinnig woord meer uit en ik voelde me toch beroerd!!!! :( We werden vierkant uitgelachen door de 'achterburen' (een Nederlander, Canadees en een oude gekke Maori). Die vonden het nogal grappig dat wij helemaal gevloerd waren door de wine tour. Na een uur of wat en 1,5 liter water was ik wel weer redelijk bijgetrokken en kon ik m'n avond nog wel weer aan de picknicktafel doorbrengen. ;) IK GA NOOOOOOOIT MEER EEN WINE TOUR DOEN!!!!!!!!!!

Na Gisborne hebben we 1 nacht in Morere gestaan, op een kleine schattige camping in het bos. Tegenover de camping zaten de Morere Hot Springs, dus daar zijn we 's middags even gaan relaxen in het warme water. Had ik wel verdiend na vermoeiende wine tour van de dag ervoor! ;) Onderweg naar Morere hadden we nog een kakkerlak in de auto....!!! En eenmaal op de camping in Morere hebben we de HELE auto op z'n kop gezet: kakkerlakken-inspectie!!! Geen een meer gevonden, maar toen we 's avonds nog een kopje thee wilden maken, wandelde er zo'n glimmende vriende over de achterbank! :( Ook die weer verwijderd en de volgende ochtend weer de hele auto nagekeken. We hebben er geen een meer gezien en ik hoop ook niet dat er nog eentje om de hoek komt kijken als ik aan het autorijden ben, want anders rijd ik straks op de verkeerde kant van de weg! ;)

Sinds gisteren zijn we aangekomen in Napier en verblijven hier 3 nachten in een backpackers hostel. Het is een hele leuke plek met schone kamers, keuken en toiletten enzo. Het zit op 5 min lopen van het centrum en is echt ideaal! :D Gisteren een beetje door het centrum gewandeld en wat geshopt. Straks gaan we richting Hastings, eens kijken wat daar te beleven valt ;) Morgen willen we de Art Deco Tour door Napier gaan doen en naar het National Aquarium en The Kiwi House. In de Kiwi House hebben ze echte kiwis, het vogeltje :D

We verwachten dat we aan het einde van de week weer terug zullen zijn in Galatea.

De tour bevalt me erg goed en de omgeving is echt schitterend. Het is eigenlijk jammer dat jullie het allemaal met de foto's moeten doen, want in het echt is het veeeeel mooier!!
En ja, zelfs het kamperen gaat me nog goed af. Hoewel het tentje voor mij wel een beetje aan de kleine kant is (als ik gestrekt lig, steken m'n voeten buiten de tent), vind het kamperen lang zo erg nog niet. En bovendien is het een van de goedkopere manieren van verblijven. We hadden toevallig van de week even zitten rekenen en tot nu toe hebben we allebei zo'n 65 euro uitgegeven aan overnachtingen. En dat in anderhalve week tijd!!!! Vind ik toch wel knap, hahahha!

Nou, dan ga ik nu nog even snel wat foto's plaatsen, anders is straks m'n tijd op. Ik zit namelijk op de camping even een uurtje op de computer.... ;)

Hoop dat iedereen een leuke Sinterklaas heeft gehad! Mocht de Sint nog een cadeautje bij iemand hebben achter gelaten: stuur maar op! :D ;)

Nou, tot mijn volgende bericht!

Liefs uit NZ!
x Leunie

  • 10 December 2008 - 04:51

    Ellen:

    Hoi Leonie,
    Net je bericht gelezen. Zit te mijmeren hoe mooi het wel niet is...
    Ik reis lekker een beetje met je mee met je berichten. Bedankt!
    Groetjes....

  • 10 December 2008 - 16:24

    Mama:

    Lieve Leonie,
    Wat een belevenis allemaal en dan kamperen nou dat kunnen we in NL ook weer eens doen met elkaar. haha met je paps en mams mee!!

    Hier alles OK en met de Sint was het erg gezellig. leuke blauwe laarsjes gekregen met witte stippen. Echt cool
    Ook nogeen leuk uitstapje met en van Marijn & Coen gekregen .weten nog niet waaren wanneer maar dat hoor je later.
    Veel plezier en tot mails of bellens XXXX mam en pap

  • 10 December 2008 - 20:03

    Loraine +andere Beij:

    hallo reizigers wat gaat het jullie goed af en jullie genieten onwijs de winter is inderdaad begonnen hier en de gladheid ook geniet en blijf nog lekker weg meiden. veel plezier en blijf schrijven we genieten ervan liefs lor en de 3 andere beijen

  • 11 December 2008 - 17:05

    Malou:

    leonietje!!

    doe mij ook zo'n wijnkelder!!! :D:D
    lekker weer bij jou, hier koud, regenachtig, ongezellig weer.. bbrrrr!
    lekker beestje trouwens die oranje..:S
    toedelouder!!!

  • 11 December 2008 - 18:01

    Hoe Gaat Ie?:

    hoi leonie, als ik de foto's zie en het weer hoor ben ik toch wel een beetje jaloers hoor, maar ja, ik heb mijn reis (het is nu geboekt dus ik kom echt niet richting NZ) naar afrika geregeld, met prive gids en tenten opzetter, koke en chauffeur, dat is kamperen african style zullen we maar zeggen?!
    dat van die kakkerlakken, ja daar heb ik ook echt een hekel aan hoor, ik ging in afrika zeker elke keer eerst op inspectie zodat ik zeker wist dat ze er niet zaten en toen ik een keer zo een grote jongen (5 cm)in de douche op mijn been had zitten (zijn ze daar ook zo groot?) heb ik de hele bole bij elkaar geblerd geloof ik,,
    veel plezier nog en geniet er lekker van (maar dat doen jullie al zo te lezen) en de groeten aan babette!

    jacq

  • 13 December 2008 - 13:20

    Karin En Peter:

    Hoi nichie,

    Jullie hebben het goed voor elkaar daar! Leuke stad is Napier, hè? Nog veel plezier.

    Groeten, Karin en Peter

  • 13 December 2008 - 21:02

    Leo:

    Volgens mij vermaak je je prima. Hier zijn we al langzaam bezig met de voorbereidingen voor ons Kerstkamp in Elspeet. Vandaag zaterdag 13/12 is het ijzig koud en dan te bedenken dat bij jou de zomer net begonnen is. Veel plezier en vermaak je, groetjes ook van Johannette.

  • 14 December 2008 - 14:31

    Ria Em:

    Hoi Leonie,
    Prachtige trip maken jullie en weer veel te beleven en te zien, leuk om te lezen. Geniet maar van het lekkere weer. Bij ons is de kerstkalkoen weer besteld, maar waar blijf moeder ovenste?
    Groetjes,
    Ria + Peter

  • 14 December 2008 - 14:33

    Ria Em:

    p.s. In bovenstaand bericht is de t van blijft weggevallen (dit even ter correctie!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 28612

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: