Jeuk! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Jeuk! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Jeuk!

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

26 November 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Allereerst wil ik iedereen even bedanken voor alle lieve en leuke reacties op m'n weblog! Vind het leuk om te horen dat ie door iedereen met veel plezier gelezen wordt en dat het voor sommigen ook herkenbaar is :D

Afgelopen week ben ik he-le-maal lek gestoken door allelei prikbeestje hier! :( Vorige week waren we natuurlijk in het bos geweest en daar hebben ze me echt even goed te grazen genomen. M'n benen zagen eruit alsof ik de builenpest had ofzo! Allemaal bulten en hobbels, en jeuken dat het deed!!!! Ik heb ze heel goed ingesmeerd met zo'n anti-jeuk-creme, maar toch bleven ze jeuken... Het is inmiddels wel een heel stuk minder geworden en ik smeer me nu iedere dag heel goed in met een niet zo heel lekker ruikend insectenwerend-middel. M'n benen zien er nog steeds niet uit... Heb weliswaar geen bulten meer, maar die hebben nu plaats gemaakt voor rode vlekjes. Heel fijn :(
Ik ben vooral gestoken door sandflies (zandvliegen) en muggen. Vooral die zandvliegen zijn erg irritant: het zijn kleine zwarte vliegjes waarvan je een hele tijd niet in de gaten hebt dat ze er zitten. Tot ze je gaan steken... Tja, en dan ben je natuurlijk al te laat, want dan zit er al een hele kolonie op je benen! ;) Het schijnt ook zo te zijn dat deze monstertjes het voornamelijk op de buitenlandse toeristen hebben voorzien: vers bloed! ;)
Oh ja, voor de mensen die zich afvroegen of er hier nog enge kriebelbeestjes zitten: die zitten er niet! :D IK ZEI HET TOCH!!!! ;) Er zijn in NZ uberhaupt nauwelijks gevaarlijke beestjes; geen giftige spinnen, slangen en al dat soort vieze dingen. Die zitten allemaal in Australie! En aangezien spinnen en slangen niet kunnen zwemmen of vliegen, komen ze ook niet direct hier naartoe. Er zijn hier wel een paar giftige beestjes, maar daar ga je niet direct dood van...je arm rot er alleen maar vanaf als ze je bijten ;) Dus dat valt best wel mee! Gelukkig zijn ze vrij zeldzaam en komen ze hier in de buurt nauwelijks voor. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik dat HELEMAAAAAAAL niet erg vind!!! :D

Vorige week had Kurt z'n laatste tentamens voor dit schooljaar en was hij iedere dag vroeg klaar op school. Dinsdag ben ik hem met Babette op wezen halen van school in Reporoa, ongeveer 45 min hier vandaan met de auto. We zijn daarna naar Kerosene Creek geweest, een warm water beekje in de buurt. De naam doet vermoeden dat het water vervuild is met kerosine. Nou is dat niet echt het geval, alhoewel het wel zo ruikt... Het ruikt ongeveer net zo onaangemaan als de mud pools in Rotorua! Ben gelijk onder de douche gesprongen toen we weer terug waren! ;) Maar het was wel heel lekker om erin te zitten, zeker ook omdat ik nog steeds een beetje spierpijn had van de wandeltocht van het weekend daarvoor.
Afgelopen vrijdag was het ook weer een heerlijk zonnige dag hier in Galatea! En om hier even optimaal van te kunnen genieten, hebben we lekker een middagje zitten relaxen en zonnen bij Lake Aniwhenua. Dat is een stuwmeer ongeveer 15 min hier vandaan. Heb er meteen even een goed kleurtje opgedaan en was deze keer gelukkig niet verbrand.
In het weekend hebben we geholpen met het schuren en verven van het huis. De buitenkant is helemaal van hout, dus er viel flink wat te schuren! :D Eerst een stuk met de hand gedaan, maar later toch maar even dankbaar gebruik gemaakt van de schuurmachine ;) Dat ding maakte alleen zoveel herrie, dat ik met gehoorbeschermers op heb staan schuren, hahaha! Ik leek wel een bouwvakker!
Zondagmiddag ben ik met Kurt een stuk gaan paardrijden. We zijn naar de Horomanga rivier gereden en hebben die een stuk gevolgd. Moesten natuurlijk een paar keer de rivier oversteken, dus ik werd lekker nat gespetterd door de paarden! Sommige stukjes waren echt wel heel steil en rotsachtig... Was wel een paar keer een beetje bang dat ik met paard en al onderuit zou gaan, maar gelukkig zijn deze paarden het gewend om daar te lopen, dus die vallen echt niet zomaar om! :)

Verder proberen we Nick en Kurt af en toe een beetje Nederlands te leren :D Naast de gebruikelijke scheldwoorden (die je natuurlijk als eerste leert!!), leren we ze ook soms wel een normaal zinnetje. Het is vooral erg hilarisch!
Van de week heb ik ook voor het eerst sinds ik hier ben het NL nieuws op BVN gezien. Het was eigenlijk wel heel gek om dat te zien, want ik ben er nu wel aan gewend dat er op de TV alleen Engels wordt gesproken. En het was ook wel gek om de tune van het NOS journaal hier te horen, hahahahaha!

Nou, tot zover weer even dit bericht. Dan ga ik nu maar eens de was uit de wasmachine halen en de kampeerspullen verzamelen en in de auto leggen.
Ik hoop ergens volgende week een update van de eerste helft van onze tour te kunnen plaatsen. Er zal toch vast wel ergens een internetcafe zijn.....?! ;)

Voor iedereen in NL: succes met sneeuwschuiven! :D ;)

Liefs uit NZ!
x Leonie

  • 26 November 2008 - 06:25

    Meike:

    Hee Leonie,
    Dat Kerosene Creek ziet er wel zalig uit! ;) Vind t superleuk om je avonturen zo een beetje te kunnen volgen, en ik ga je binnenkort even een lange mail sturen!
    liefs,
    Meike

  • 26 November 2008 - 09:23

    Meire:

    hallo,
    het zit leuk uit zo veel nieuwe dingen.
    We miss je, groeten uit iederen van de beste keuken van de weld,joanita
    feliz santa claus

  • 26 November 2008 - 09:24

    Meire:

    wil zeggen wereld,BESTE KEUKEN VAN DE WERELD

  • 26 November 2008 - 12:07

    Appie:

    hey Leo.
    Ben blij om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Blijf er lekker van genieten!!!!! hier gaat het z'n gangetje. Wou dat ik net zoveel te melden had als jij, maar helaas.

    Veel plezier nog.

    xxx

  • 27 November 2008 - 13:15

    Mar10e:

    Hey Leunie,

    Wat is t daar toch gaaf zeg, die omgeving! Ook heel raar om die paarden zonder enige beenbescherming te zien, maar ze zullen daar gewoon n stuk taaier zijn! Die hier struikelen al zowat over nat gras..hihi.
    Fijne kampeertrip!
    xx

  • 28 November 2008 - 15:50

    Gerda:

    Ha Leonie, wat een mooi land is het toch hè, ik geniet mee en we volgen je avonturen.
    lieve groetjes van
    Gerda & Co.

  • 06 December 2008 - 22:41

    Marijn De Hoop:

    Haaaaaaaaaai!

    Ik had nog niet gereageerd op dit verhaal dus hier alsnog. Geniet nog maar goed van je tijd daar. Mijn vakantie in Marokko zit er alweer op, zou zo weer terug willen. Maar volgens mij geniet je wel van je tijd daar! Veel plezier weer de komende tijd.

    Liefs Marijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 28593

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: