Taupo en Whirinaki Forest - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Taupo en Whirinaki Forest - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Taupo en Whirinaki Forest

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 November 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ik geloof dat ik niet zo goed ben in het schrijven van korte verhalen... dus ik denk dat dit ook wel weer een lang bericht gaat worden, haha!

Hoe is het weer in NL? De zomer is hier deze week goed begonnen! Het is de hele week hartstikke warm weer geweest, elke dag wel zo tussen de 25 en 30 graden! :D Ik heb zo'n beetje de hele week iedere middag in het zwembad in de achtertuin gelegen. Echt heeeeerlijk!
Vandaag is het helaas iets minder mooi weer...het regent! Maar ja, die regen heb je ook wel eens nodig, anders groeit het gras niet! En het kan natuurlijk niet altijd feest zijn, he?! ;)

Van de week ook weer een paar keer op Kurt z'n paard gereden. Ik vond het ook wel tijd worden dat ik een keer m'n oranje-paarden-tenue ging aantrekken, dus dat heb ik maar even gedaan! :D (zie de foto's bij dit bericht)
Maandag waren Babette en ik even met z'n tweetjes naar Whakatane gegaan. We mogen een auto van Peter & Tania lenen, dus dat is echt wel heel erg lief!!!! En voor ons ook wel heel relaxed, want dat geeft ons ook wat meer vrijheid om het een en ander te kunnen ondernemen. Maar goed, weik had ergens geparkeerd in town in het centrum en we waren lekker een beetje winkeltjes gaan kijken, sim-kaart kopen, lunchen enz... Toen we weer terug liepen naar de auto zei ik tegen Babette: 'Mag je eigenlijk onbeperkt parkeren daar waar wij staan?' We hadden allebei niet echt een bord ofzo gezien. Kwamen we bij de auto...ja hoor, een bon!!!! :( Bleek dat je maar 60 min mocht parkeren op die plek! En ik stond er al anderhalf uur, had ik mooi een parking ticket van NZ$ 15,-! Beetje balen wel, maar ook wel weer grappig want ik had nog nooooooit een bon gehad en de eerste keer dat ik in NZ met de auto op stap ga, heb ik meteen zo'n stomme parking ticket. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik dat de rest van de week nog wel een paar heb moeten horen van iedereen! ;) Achteraf bleek ook dat er op de P-bordjes staat aangegeven hoe lang je ergens mag parkeren. Ik had die cijfers wel gezien, maar wist ik veel dat het voor de tijd staat! Ik dacht dat de parkeergebieden genummerd waren ofzo... How am I supposed to know?!?!?
Ik weet nu in ieder geval hoe het zit met die bordjes en dat gaat me dus geen 2e keer meer gebeuren! ;)

Afgelopen woensdag zijn we naar Taupo geweest. Dat is hier vanuit Galatea een uur tot vijf kwartier met de auto. Lekker dichtbij dus! :D We hadden namelijk niet echt plannen voor de woensdag en het zou weer een hele mooie dag worden, dus Tania opperde het idee om met z'n tweeën naar Taupo te gaan. Je hebt daar namelijk een heel groot meer en als het een heldere dag is, dan kun je de bergen (met sneeuw op de top) aan de andere kant van het meer zien. Op de weg naar Taupo zaten nog allemaal leuke bezienswaardigheden die we ook nog konden bezoeken.
Op de heenweg zijn gestopt bij Huka Falls. Dat was echt super gaaf! Het water was daar heeeel erg mooi blauw! Je kan je daar echt wel even goed vermaken, want het blijft leuk om naar een waterval te kijken. Het was echt heel indrukwekkend en we hebben een heleboel mooie foto's kunnen maken!! :D
Daarna zijn we doorgereden naar Taupo zelf. Vlak voordat je Taupo in rijdt, kom je over een heuvel heen en kun je al die berg aan de andere kant van het meer zien liggen. Dat was echt zo gaaf om te zien! Het was die dag hartstikke warm en dan zie je ineens een besneeuwde berg in de verte, echt cool! :) In Taupo de auto geparkeerd (op een plaats waar je wel 2,5 uur mocht parkeren! ;)) en een stuk langs de 'boulevard' en het meer gelopen. Daarna zijn we winkeltjes gaan kijken, maar die vielen een beetje tegen. We dachten dat er wat meer variatie in zou zitten, maar het waren vooral veel cafeetjes en souvernir winkels. Best leuk, maar niet echt waar wij naar op zoek waren. Toch hebben we er wel aardig wat tijd door kunnen brengen, want er waren wel VEEL winkels, haha! Toen we langs de supermarkt kwamen, hebben we daar broodjes en een muffin gehaald. Onze parkeertijd was ook al bijna weer om, dus we zijn weer terug gegaan naar de auto en een stukje de andere kant op gereden in Taupo. Bij de Taupo Bungy zijn we nog even gestopt, gewoon even om te kijken... Ik ga sowieso NIET bungyjumpen, maar Babette wil wel graag een keertje. Jammer genoeg ging er niemand springen :( Dus toen zijn we weer naar de auto gegaan en alvast weer een stukje richting Galatea gereden. Onderweg zijn we nog weer ergens gestopt en hebben we onze muffins lekker op zitten eten. Hebben heeeerlijk in het zonnetje gezeten en ik was natuurlijk meteen weer lekker verbrand op m'n schouders... auwww! Tegen 18 uur waren we weer terug in Galatea.
Tot zover Taupo!

Afgelopen weekend zijn Babette en ik met Jo-Anne en Elise naar Whirinaki Forest gegaan voor een track van 2 dagen. Whirinaki Forest is, zoals het woord het ook al een beetje verraad, een bos en ligt in de buurt van Murupara, niet ver van Galatea. Zaterdag gingen we aan het begin van de middag richting bos en begonnen we tegen 15 uur aan het eerste deel van onze tocht. Het was een wandeling van ongeveer 3 uur, voornamelijk down hill. Er waren ook wel een aantal stukken die heuvel op gingen en die waren dan ook best zwaar. Zeker met de bepakking die ik nog mee moest nemen. We zouden namelijk ergens in een hut overnachten en moesten dus dinner en een slaapzak meenemen. Ik had m'n grote rugzak maar meegenomen, maar met de slaapzak alleen al zat ie al goed vol... :( Gelukkig hoefde ik verder niet heel veel andere zooi mee te nemen, want zoveel heb je niet echt nodig voor 1 nachtje ;) Maar goed, het was dus wel een grote tas en dan is het toch wel zwaarder lopen. Na iets meer dan 3 uur te hebben gelopen bereikten we de Central Hut. Dit was een grote hut waar iets meer dan 20 man kan overnachten. Eerste even bedjes uitgezocht en daarna langs het riviertje gegeten. 's Avonds nog een spelletje zitten en dat was nogal hilarisch, vooral om de een er veel beter in was dan de ander! :D
Heb die nacht vreselijk slecht geslapen. Het was de hele dag al heel warm en daardoor was het in de hut ook behoorlijk warm. Ik ben geloof ik wel 80 keer wakker geweest. Ik was blij dat ik zag dat het weer licht werd, want dan kon ik eindelijk m'n bed uit! ;) De 2e dag zijn vroeg vertrokken, tegen 8 uur hebben we de hut weer verlaten. Dat was ook wel nodig, want we hadden zo'n 16 km voor de boeg. Dat betekende dus wel iets van 5 uur lopen ofzo. Gelukkig was dit stuk wel vlakker en niet zo heuvel op/heuvel af als de dag ervoor. Met de warmte viel het gelukkig ook erg mee! Het was vrijwel de hele dag bewolkt en ik heb op een gegeven moment zelf maar weer m'n trui aangetrokken, omdat het eigenlijk te koud was om zonder te lopen. We hebben een heel lang stuk langs de rivier gelopen en dat was echt heel mooi! Onderweg wat meer pauzes genomen, zodat we ook nog een beetje van het uitzicht konden genieten. Ik betrapte mezelf er iedere keer op dat ik vooral veel naar de grond keek, omdat je niet wil struikelen en naar beneden wilt glijden... Maar daardoor had je wel minder oog voor alles om je heen. Desondanks heb ik toch wel een hoop mooie dingen gezien. Vooral de varens hier zijn heeeeel erg mooi, met van die krullende bladeren! Echt super mooi!
Tegen 14 uur kwamen we bij ons eindpunt aan, 3 kwartier voordat we zouden worden opgehaald, dus dat hebben we best goed gedaan al zeg ik het zelf! :D
Gisteravond was ik helemaal stijf van het lopen, vooral in m'n heupen... Ben 's avonds nog even een stukje met Babette gaan lopen, gewoon een vlak stuk over de weg. Dat heeft wel goed geholpen, want vanmorgen was ik niet meer zo stijf! :D Ik heb nu alleen nog een behoorlijke spierpijn in m'n kuiten en m'n schenen...maar dat komt ook wel weer goed denk ik! ;) Het was in ieder geval ontzettend leuk om een keer gedaan te hebben en ik heb ook meteen een keer goed gebruik kunnen maken van m'n rugtas! :D

Volgende week willen Babette en ik richting de East Cape gaan voor een dag of 10. Deze week dus even een route uitstippelen, leuke uitstapjes bedenken en spullen verzamelen. Heb d'r zin in!! :D

Tot zover weer even update van mijn week! Enjoy the photos! ;)

Liefs uit NZ!
x Leonie

  • 17 November 2008 - 08:10

    Marlies:

    hee leun, mooie foto's en verhalen en ach van jou verwachten we ook geen korte update maar een mooi verhaal uiteraard.
    Ben je nog enge kruip en kriebel beestjes tegen gekomen in het bos?

  • 17 November 2008 - 09:39

    Ellen:

    Je brengt iedere keer weer een glimlach op mijn gezicht met je berichtjes. Ja, bij ons hangt nog steeds de foto van de HUka Falls in de kamer. En Boris werd helemaal gek van mij als we een wandeling gingen maken in NZ, want ik wilde het liefst alle varens mee nemen naar huis. Veel plezier nog en bedankt voor je lange bericht!
    Groeten Ellen

  • 17 November 2008 - 10:06

    Marijn:

    Hoi zus,
    Wat gaaf die tocht door het bos! De foto's zijn echt weer prachtig. Ben inderdaad ook wel benieuwd of er nog enge beesten zitten. We hadden het er van het weekend nog over toen je belde. Maar je zegt er nu niks over dus het zal wel meevallen. (En anders was je vast niet gegaan ;-)). Groetjes aan iedereen.
    Dikke kus,
    Marijn

  • 17 November 2008 - 12:50

    Marijn De Hoop:

    Ja haaaaaai!
    Wat weer een leuk verhaal om te lezen en wat een mooie fotos! Hier in Marokko gaat ook nog steeds alles prima.
    Liefs xxx Marijn

  • 17 November 2008 - 18:20

    Hanna:

    Hee Leonie,
    Sportief zeg allemaal!! Wat een prachtige foto's ook weer van de natuur en de omgeving, en leuk om al je verhalen zo te horen!
    Liefs Hanna

  • 17 November 2008 - 18:50

    Karin Vd Salm:

    Hoi Leonie,

    Het is zo leuk dat je plaatsen beschrijft waar wij ook zijn geweest. Wij waren ook bij Lake Taupo en Huka Falls. Onwijs mooi en wat een gaaf land is NZ, hè...!

    Groetjes, Karin

  • 23 November 2008 - 12:25

    Ria Em:

    Hoi Leonie,
    Een leuk verslag weer van al je belevenissen en wat een prachtige natuur zo aan de foto's te zien. En dan dat mooie weer terwijl we hier te kampen hebben met winterse buien en nachtvorst! Dus geniet er maar van.
    Groetjes,
    Ria

  • 24 November 2008 - 10:59

    Leo:

    Hee moeder ovenste, fijn om te lezen dat je na het heftige begin, nu weer de dingen kunt doen waar je voor zover bent weggegaan. Terwijl bij jou de zomer is losgebarsten, is hier de eerste sneeuw gevallen. Heel veel plezier en ik blijf je natuurlijk volgen met je verhalen en foto's.

  • 24 November 2008 - 12:47

    De 4 Beijen:

    heey dames
    wat leuk om jullie verhalen te lezen houden jullie natuurlijk wel in de gaten veel plezier met de voorbereiding van het volgende uitstapje wij ploeteren ons voort in de sneeuw en de kou
    geniet ervan gr lor en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 28614

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: