Familieweekend - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Familieweekend - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Familieweekend

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

15 Februari 2016 | Australië, Sydney

Na mijn surf debacle in Byron Bay vorige week, ging de Greyhound bus de volgende dag weer verder en had ik op mijn weg naar Sydney nog 1 stop te maken in Port Macquarie. Het was weer een hele dag in de bus en de stop in Port Macquarie was er eigenlijk alleen maar om niet een 15 uur durende rit van Byron naar Sydney te hoeven maken.

Van Port Macquarie heb ik eigenlijk niets gezien, behalve de weg van de bus stop naar het hostel en terug. Het schijnt best een heel leuk stadje te zijn, dus die komt dan maar op m'n lijstje voor een volgende keer. Je moet wat te wensen overhouden.

En zo stapte ik zaterdag voor de laatste keer in de Greyhound, op weg naar mijn eindbestemming van de Australische oostkust: Sydney. De bus reed via de Harbour Bridge de stad binnen en na 4 lange en intensieve reisdagen in de bus bekroop me bij het betreden van de Harbour Bridge en naastgelegen Opera House een onoverwinnelijk gevoel van "Ik ben er, ik heb het gehaald!". En ik zal niet ontkennen dat ik er stiekem een beetje natte ogen van kreeg.

De laatste stop van de bus was Sydney Central Station en daar werd ik opgehaald door mijn moeders neef Peter en zijn vrouw Elaine uit Wollongong (een plaats op een uur rijden ten zuiden van Sydney). Na een kleine rondrit door de stad zetten we koers naar het zuiden en na een hapje eten aan het water, kwamen we halverwege de avond aan in Wollongong.
Voor de zondag hadden Peter en Elaine geregeld dat er ook nog andere familieleden zouden komen en stond er een heerlijke lunch klaar. Het was ontzettend leuk om iedereen te ontmoeten en gelijkenissen te zien met de familie van mijn moeders kant. Het was echt een heel gezellige middag en ik vond het echt een eer dat iedereen was gekomen om mij te ontmoeten.
Voorafgaand aan de lunch heeft Peter me meegenomen voor een rondrit door Wollongong en omgeving. Een prachtige gebied is het waar ze wonen. Het strand is dichtbij, een met regenwoud begroeide berg vol wandelroutes 'in de achtertuin' en vanaf het huis een prachtig uitzicht over Wollongong. Ik snap wel dat ze hier met heel veel plezier wonen.

Vandaag, maandag, ben ik weer teruggekeerd naar Sydney, maar niet zonder eerst nog een scenic tour onder leiding van Elaine, langs Bronte en Bondi (ja, dat strand van de tv show, die met al die sexy lifeguards!) en The Gap. Vanaf The Gap heb je een prachtig uitzicht op de stad.

De komende dagen blijf ik in Sydney en morgen staat er onder andere een day tour naar Hunter Valley op het programma. Hunter Valley is een wijnregio, dus ik ga morgen lekker wijntjes proeven. De laatste keer dat ik dat gedaan heb, was in Nieuw Zeeland en toen kwam ik zo dronken als een aardbei terug. Dus dat belooft wat...

(ps: sorry, weer geen foto upload. Probeer ik gauw alsnog te doen)

  • 15 Februari 2016 - 13:01

    Kees:

    Kei tof Leonie

  • 15 Februari 2016 - 20:17

    Gerda:

    Nice! Dat gevoel dat je er bent

  • 15 Februari 2016 - 20:48

    Sara:

    Super leuk dame, heb je gewoon voor elkaar! Veel plezier en geniet! X

  • 15 Februari 2016 - 23:49

    Kitsam:

    Heerlijk om jouw persoonlijke 'succeservaring' te lezen, Leonie! Heb je echt helemaal zelf gedaan! Petje af! Al die busritten waren het dubbel en dwars waard.
    Ik vraag me wel af hoe je in vredesnaam Wollongong uitspreekt in het Engels... :)

    Geniet van de wijntjes en drink er 1 voor mij!

  • 16 Februari 2016 - 11:22

    Marijn:

    Super leuk dat er zoveel mensen waren om je te ontmoeten. Ook wel fijn om toch een soort van iets bekends te zien, na zo'n lange tijd alleen. Veel plezier in Sydney, you've made it!

  • 17 Februari 2016 - 14:01

    Joost Kleine:

    Proost!!! hik..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 28585

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: