Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

25 Januari 2016 | Singapore, Singapore

Ik moet er weer even in komen hoor, een blog maken. Het moet niet te lang, de juiste highlights van de afgelopen dagen eruit lichten en een beetje een lollig verhaal vertellen. “Wat een eisenpakket”, hoor ik je nu denken. Ja. Dat klopt. Niks mis mee, je bent met achteraf dankbaar, geloof me.

Inmiddels zit ik op dag 3 van de mijn reis. Zaterdagmiddag vertrok ik vanaf Schiphol naar Singapore, met de A380 van Emirates. Dat enorme bakbeest, de allernieuwste dubbeldeks van Airbus. Het opstijgen als je erin zit, is vele malen spectaculairder dan wanneer je langs de baan staat te kijken, weet ik nu.
De reis naar Singapore bestond uit twee delen, met een overstap in Dubai. Het eerste deel van de vlucht tussen AMS en DXB was voorbij voor ik er erg in had. Eenmaal geland op DXB verbaasde ik me over de enorme drukte op het vliegveld. Volgens de piloot was 01.00 uur spitsuur op dit vliegveld en dat bleek ook wel, want toen we 2 uur later weer zouden vertrekken, stonden we een half uur langer aan de grond. In de file zeg maar.
Zo snel als dat de vlucht naar Dubai ging, zo ellenlang duurder die naar Singapore. Ondanks de vele wandelingetjes door het vliegtuig, kreeg ik op een gegeven moment overal pijn in m’n lijf en ook de films en series van de inflight entertainment konden mij niet bekoren. En dan duurt 6 of 7 uur lang. Maar ook daaraan kwam een eind en halverwege de zondagmiddag (lokale tijd) was ik er dan.

Nog voordat ik me druk kon maken of waar ik toch in vredesnaam naartoe moest na de arrivals, waren daar de heerlijk gestructureerde en goed georganiseerde bewegwijzeringsborden van Changi airport. Ik hoefde nergens over na te denken. Zelfs niet bij de metro. Alles wees zich bijna letterlijk vanzelf. Houd ik van. En na een uurtje wandelde ik het Five Stones Hostel binnen.
Eenmaal binnen in het hostel kwam de lucht van stinksokken meteen op je af. Terwijl ik me afvroeg waarom er toch altijd zo’n gore lucht in hostel hangt, legde de dame van de receptie uit dat ze hier in het hostel een 'no shoes policy’ hebben. Bij het betreden van elke verdieping staat een grote mat waarop je je schoenen achter moet laten. Dus daarom de lucht. Dat zei zij er niet bij, maar dat maakte ik ervan.

Zondagavond heb ik verder weinig uitgevoerd. Ik ben een stukje door de wijk gaan wandelen. Mijn hostel staat in de wijk Kampong Glam en ligt vlakbij het populaire Arab street, dat is 2 straten verderop. Tijdens mijn avondwandeling was ik uren (ok, ik overdrijf misschien een beetje) op zoek naar een supermarkt (bleek in de kelder van een mega shopping mall te zitten, weet ik veel) en liep daardoor letterlijk de blaren op mijn voeten. Mijn poezelige wintervoetjes zijn nog niet gewend aan het zomerse schoeisel. En ze gaan er voorlopig ook niet aan wennen, want ik kan ze de komende week niet meer aan.
Na de vermoeiende zoektocht naar de supermarkt flanste ik nog snel even een salade in elkaar en daarna ben ik op bed geploft. Om er tot 9.45 de volgende echt niet meer uit te komen.

Vandaag stond dan de eerste echte dag van de Singapore sightseeing op het programma. Dat werd pas begin van de middag, want toen ik eindelijk ready to go was, brak er een enorme tropische regenbui los. Niet normaal! Toen de lucht weer geklaard was, ben ik naar de metro gelopen en naar het Colonial district en Marina Bay gegaan. Ik zou mezelf niet zijn als ik niet was vergeten bij welke stop ik moest uitstappen en dus maar op de gok ergens uitstapte. Ik zat aardig in de richting, maar moest wel een takke eind omlopen. De hele middag heb ik uiteindelijk wandelend doorgebracht, het grootste gedeelte van de tijd in de Gardens by the bay. Een prachtig (gratis!) park met allerlei verschillende planten, bomen en bloemen, lijkend op een botanische tuin.

Het verbaast me overigens hoe groen Singapore is. Niet qua duurzaamheid, want de hoeveelheid auto’s is enorm, dus de luchtvervuiling zal hier niet mis zijn, maar vooral vanwege de beplanting die overal in de stad is aangebracht. In de straat waar mijn hostel staat ook, enorme grote bomen langs beide zijden van de weg en overal parken (groot en klein). Echt verassend! En wat me ook verraste is het grote contrast tussen enerzijds de hypermoderne stad met hoogbouw en anderzijds de rust die je vind in bijvoorbeeld een Gardens by the bay. En ook: de enorme diversiteit aan mensen, culturen, religies en bouwstijlen. Echt een multiculturele metropool. En dat allemaal op een oppervlakte ter grote van onze Flevo polder.

  • 25 Januari 2016 - 14:18

    Mam En Pap:

    Ha meidje,
    Zo ken ik je weer. Stoere verhalen verteller

  • 25 Januari 2016 - 14:25

    Yvette:

    Alsof je niet bent weg geweest van het bloggen. Leuk om jou en je trip zo te kunnen volgen :)

  • 25 Januari 2016 - 16:10

    Malou:

    He nichie,

    Leuk weer zo'n blog!!! En fijn.. Die verplichte zweetgeur van voeten in het hostel... Backpackers united! ;)

  • 25 Januari 2016 - 16:16

    Johannette:

    Hoi Leonie
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen
    Alles opsnuiven ( dan bedoel natuurlijk niet de sokkengeur

  • 25 Januari 2016 - 16:39

    Marjan Boot:

    leuk hoor om je zo te volgen..zal wel super zijn daar.

  • 25 Januari 2016 - 16:48

    Janneke Bakker:

    Een beetje jaloers zijn we wel! Heel veel plezier daar, volgende keer blarenpleisters en wegwerpponcho meenemen. Of we moeten je (nog) meer laten lopen.

  • 25 Januari 2016 - 17:18

    Gerda:

    Alsof ik er zelf ben haha! Leuk

  • 25 Januari 2016 - 19:11

    Jacq:

    Leuk weer te lezen, voor mij onbekend terrein maar dat moet de komende tijd anders worden, benieuwd hoe jij australie ervaart, veel plezier nog in singapore, australia here you come!

  • 25 Januari 2016 - 22:49

    Cobi:

    Wat een mooi verhaal al , of ik naast je loop en het zie gebeuren !ik kij uit naar de volgende

  • 25 Januari 2016 - 23:44

    Kitsam:

    Lang zitten, lang lopen, verdwalen en je verwonderen.. Wat een mooie start! Ik kijk uit naar je volgende post (met wat foto's hopelijk)?

  • 26 Januari 2016 - 13:19

    Marijn:

    Volgende keer een neusknijper en oordoppen in je tas (voor de snurker). Enjoy sis!

  • 26 Januari 2016 - 18:32

    Annelous:

    Leuk verhaal Leonie! :) Gave stad he Singapore, is voor mij al weer even geleden (2008) maar door jouw verhaal te lezen waan ik me weer even in Singapore :) Kan me inderdaad nog goed herinneren dat het heel groen was! Veel plezier nog! xxx Annelous

    p.s. al een singapore sling op? ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 28552

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: