Daar gaat ie weer - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Daar gaat ie weer - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Daar gaat ie weer

Blijf op de hoogte en volg Leonie

27 December 2015 | Nederland, Zoetermeer

Een nieuw avontuur staat op het punt te beginnen. Down under 2.0 noem ik het maar even voor het gemak. In 2008 ging mijn eerste reis down under naar Nieuw Zeeland en deel 2 gaat naar daar waar down under om bekend staat: Australië.

De afgelopen jaren is de reis naar NZ door menigeen meerdere malen verward met Australië. En grappig genoeg is het nu precies andersom. Nu ga ik eindelijk naar Australië en hoor ik steeds “Oh, ga je weer naar NZ?”. Ik snap de verwarring wel, het ligt een soort van in de buurt. Het is tenslotte maar 3 uur vliegen van NZ naar Australië (ongeveer de afstand van Nederland naar Zuid-Portugal), dus ja da’s “in de buurt”, toch? Nee.

Laat ik de verwarring hoe dan ook gelijk maar even uit de wereld helpen: ik ga eind januari naar Australië!

Op zaterdag 23 januari vlieg ik via Dubai naar Singapore en daar blijf ik een dag of 3 (spannend, eerste keer Azië voor mij!). Op woensdag 27 januari vlieg ik daarna ’s avonds naar Brisbane, waar ik in de vroege ochtend aankom. Via verschillende wegen, ik ben nog aan het uitzoeken welke, maak ik dan mijn weg naar Melbourne van waar ik op zondag 28 februari via Dubai weer naar huis vlieg. Op maandag 29 februari sta ik dan aan het begin van de middag weer op Schiphol.

Ik heb er enorm veel zin in, maar vind het tegelijk ook heel spannend. Ik kijk er heel erg uit naar weer zo’n mooie reis te mogen maken, naar de relaxte sfeer in Australië, naar mijn eerste kennismaking met Azië en naar het weerzien met familie van mijn moeder en mensen die ik 7 jaar geleden in NZ heb ontmoet.
En ik vind het heel spannend om deze keer helemaal alleen op reis te zijn, zelf mijn weg te moeten vinden op de enorme vliegvelden van Dubai en Singapore, enge beestjes tegen te komen in Australië en mijn schattepatatje te moeten missen die in Nederland blijft.

Het is op dit moment nog amper 4 weken voor vertrek. De tickets zijn geboekt. Het visum is aangevraagd (en goedgekeurd, heuujjj!). Het hostel in Singapore is gereserveerd. En mijn nieuwe paspoort is binnen. Check. Check. Check.
To do: bus/trein/transport over land regelen, route bepalen, reisgidsen uitpluizen en zoveel mogelijke van ervaringsdeskundigen horen dat je (bijna) geen spinnen, slagen, schorpioenen, hagedissen en andere onderkruipsel in Australië ziet. Genoeg te doen dus!

  • 27 December 2015 - 22:30

    Yvette:

    Aangemeld voor de mailinglijst hoor!!! Supergaaf en nu al benieuwd naar je verhalen:) succes met de voorbereidingen en tot lees'!

  • 27 December 2015 - 23:38

    Johannette:

    Wat leuk Leonie. En super dat je dat in je eentje gaat klaren
    Heel veel plezier daar. We gaan je verslag volgen

  • 27 December 2015 - 23:45

    Gerda:

    Yes!!

  • 28 December 2015 - 04:22

    Kitsam:

    Yesss!! Stoer van je, Leonie!
    Veel succes de komende tijd met de organisatie.

  • 28 December 2015 - 05:33

    Linda's:

    Geniet ervan. Veel mooie natuur en ontmoetingen gewenst!

  • 28 December 2015 - 09:00

    Mam En Pap:

    Lieve Leonietje,

    Het gaat gebeuren!
    Pap en ik wensen een fantastische reis!!
    xxx

  • 28 December 2015 - 09:04

    Pap En Mam:

    En kijken zo nu en dan even bij Joël om een hoekje!

  • 28 December 2015 - 17:25

    Truus Van Der Geest :

    Wat stoer en eng!!!! Veel plezier en ik ga je volgen. Succes!!

  • 28 December 2015 - 19:47

    Jacq:

    Gaaf hoor leonie, echt superland, mijn reis was soort van letter c dwars door australie
    Cairns, darwin, kakadu NP, ayers rock, kings canyon, cooper pedy, flinders rangers, adelaide, robe, melbourne, vanberra, blue mountains NP, sydney.. Ongeveer, met de trien, de ghan dwars door australie langs ayers rock etc. Echt fantastisch land! Mijn tussenstop was in hongkong, niet singapore, daar kan ik je geen tips voor geven

  • 22 Januari 2016 - 10:13

    Pap En Mam:

    Lieve Leonietje

    Nog één nachtje slapen en dan is het zover!!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 28551

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: