Nieuwe reis, nieuw avontuur - Reisverslag uit Zoeterwoude-Dorp, Nederland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu Nieuwe reis, nieuw avontuur - Reisverslag uit Zoeterwoude-Dorp, Nederland van Leonie Geest - WaarBenJij.nu

Nieuwe reis, nieuw avontuur

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 Mei 2010 | Nederland, Zoeterwoude-Dorp

Dag lieve kijkbuiskinders,

Daar zijn we weer!!!! :D

Na jaar van relatieve (reis)rust, sta ik weer op het punt om een mooi en nieuw avontuur te gaan beleven. En nee, jullie hoeven niet bang te zijn dat ik jullie hier weer voor een half jaar ga verlaten. Dit keer ga ik “slechts” 22 dagen op pad.

De reis gaat dit keer naar Egypte (als dat niet al duidelijk was geworden uit de plaatjes van hiërogliefen, kamelen en piramides bovenaan deze blog ;)).
Ik ga samen met Sara, een vriendin van de middelbare school met wie ik in januari van dit jaar ook een weekend naar Dublin was geweest. Omdat dit ons zo goed was bevallen, besloten we ons ook maar eens in een ander soortig avontuur te storten dan bier drinken en pub crawls ;) En zie hier: over iets meer dan een maand staan Sara en ik zandkastelen te bouwen in de Egyptische woestijn.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat we niet echt met z’n tweeën op stap zijn, want we waren wel zo slim om een georganiseerde groepsreis te boeken. Twee blanke westerse vrouwen alleen op pad in Egypte leek ons bij nader inzien toch niet zo verstandig, dus toch maar voor de groepsreis. We hebben een rondreis geboekt bij Shoestring die ons in 22 dagen door heel Egypte voert: woestijn, Nijl, piramides, sfinxen, Rode Zee…. You name it, we’ve got it! :D

We beginnen onze reis op vrijdag 4 juni: rond 21.00 uur (nee, het kon niet later ;)) vertrekken we vanaf Schiphol naar Cairo, waar we vervolgens tegen 02.30 uur plaatselijk tijd zullen landen. Kortom; toedeloe eerste reisdag! Na een dag of twee in Cairo, gaan we in (zuid)westelijk richting voor een vierdaagse oasetocht: Dahkla, Khraga, Aswan. Vanaf Aswan, waar we ook weer een paar dagen verblijven, vervolgen we onze route per zeilboot (feloeka) naar Luxor om ons daarna met de nachtrein weer naar Cairo te begeven. Via Cairo en het Suezkanaal gaan we dan naar Dahab aan de Rode Zee. Vanaf hier trekken we dan de Sinai Woestijn in voor een driedaagse kamelentocht om vervolgens weer terug te keren voor een paar ontspannen dagen aan het strand van Dahab: snorkelen, zonnen, zwemmen en relaxen. Als we weer helemaal tot rust zijn gekomen in Dahab gaan we weer richting de grote hoofdstad om vanaf daar op 26 juni weer naar Amsterdam te vliegen.

Op de website van Shoestring houden Sara en ik al een paar weken nauwlettend onze groepssamenstelling in de gaten. We kunnen bij onze reis steeds kijken wie er allemaal geboekt hebben, dat wil zeggen: we kunnen zien of mensen samen hebben geboekt (zoals Sara en ik bijvoorbeeld hebben gedaan), uit welk geboortejaar onze reisgenoten zijn en of het mannen of vrouwen zijn. Nadat wij geboekt hadden, was de gemiddelde leeftijd van onze “fellowship” schrikbarend hoog (voor ons doen) ;) Gelukkig hebben er inmiddels nog wat jongelui geboekt, zoals m’n vader dat zou omschrijven, en is de gemiddelde leeftijd de afgelopen paar weken gedaald van 44,1, naar 41,1 en nu naar 36,4 jaar. Conclusie: daar kunnen wij wel mee leven ;) Inmiddels is onze reis helemaal volgeboekt, dus moet je daar aanleiding van dit verhaal ook nog voor deze vertrekdatum willen boeken: te laaaaat! ;)

Voor nu is dit denk ik even het enige wat ik te vertellen heb. Ik ga de komende tijd nog even achter m’n vaccinaties aan, want dat moet ik ook nog allemaal even controleren. Voor de rest is het allemaal wel zo’n beetje onder controle. Ik heb me pas al een keer flink uitgeleefd bij een grote outdoor winkel in Woerden, waar ik onder andere goeie wandelschoenen heb gekocht, en ik heb een lichtgewicht slaapzak en lakenzak aangeschaft. Ook niet geheel onbelangrijk lijkt me zo.

Ik ben heel erg benieuwd naar wat me allemaal te wachten staat in Egypte. Ik ben nog niet eerder in een islamitisch land geweest en het lijkt me dan ook heel bijzonder om ook dat eens te mogen ervaren. Maar het lijkt me vooral heel bijzonder om jezelf in een omgeving te bevinden die zo ontzettend anders is dan wat je thuis gewend bent. Ik ben stiekem natuurlijk ook wel een beetje (zo niet twee beetjes) bang dat ik allemaal vieze beestjes ga aantreffen in m’n bed, maar dat neem ik maar even op de koop toe. Waar een wil is…

Ik hoop dat ik in Egypte zo nu en dan eens in de gelegenheid ben om een berichtje te posten en wat foto’s te plaatsen. En zo niet, dan zullen jullie het met de verhalen achteraf moeten doen ;)

Tot later!

Liefs uit Zoeterwoude
Xx Leonie



ps: voor degene die een e-mailbericht heeft ontvangen dat ik weer een nieuw verslag heb geplaatst: mocht je hier geen interesse meer in hebben, laat dat dan even weten, want dan kan ik je uit de verzendlijst halen.

  • 03 Mei 2010 - 17:11

    Marijn:

    Ja haaaaaaaaaaai! :D
    En dan hier de eerste reactie op je bericht. Dat is even wat anders dan Nieuw-Zeeland, Egypte, maar vast ook erg mooi en interessant. Ik wil ook ooit nog naar Egypte, dus ben benieuwd naar al je avonturen daar. Veel plezier, maar ik spreek je nog wel van tevoren ;).
    Liefs Marijn (niet je zus, maar de andere Marijn)

  • 03 Mei 2010 - 17:32

    Saar:

    wow, ik zie dat we over 32 dagen al weg gaan, dat is echt al snel! Ik heb er zin an!

  • 04 Mei 2010 - 06:42

    Karin:

    Zo wel ja, wrijf het er maar lekker in.....
    Nou Leeuw heeeel heel plezier!!!
    Ik hou het dan maar gewoon weer bij Kootwijk hihihi

  • 04 Mei 2010 - 06:42

    Karin:

    Zo wel ja, wrijf het er maar lekker in.....
    Nou Leeuw heeeel heel plezier!!!
    Ik hou het dan maar gewoon weer bij Kootwijk hihihi

  • 04 Mei 2010 - 06:42

    Karin:

    Zo wel ja, wrijf het er maar lekker in.....
    Nou Leeuw heeeel heel plezier!!!
    Ik hou het dan maar gewoon weer bij Kootwijk hihihi

  • 04 Mei 2010 - 08:46

    Irene:

    Hey Leoni,
    Egypte is een leuk land, lekker warm. Je hoeft niet bang te zijn voor beestjes in je bed. Tenminste ..... ik heb ze tijdens mijn reis niet gevonden :-). Enige beestje wat ik had had zich in mijn darm genesteld hahaha , ikk wam 6 kg lichter thuis. Je zult niet gespaard blijven, iedereen krijgt het. Heel veel plezier met de treinreis, zeilen, kamelenrit etc. grtjs

    Irene

  • 04 Mei 2010 - 14:30

    Lenie:

    Avonturierster,veel plezier en kom heelhuids terug en laat je niet schaken door een sheik of kamelendrijver.Kus lenie

  • 04 Mei 2010 - 19:52

    Karin Van Der Salm:

    Hoi Leonie,

    Altijd leuk om reisverhalen te lezen.
    Dus hou me vooral op de hoogte.

    Veel voorpret!

    Groetjes, Karin

  • 08 Mei 2010 - 12:02

    Mam:

    He Leonie,

    vanuit de Algarve wensen we jou natuurlijk weer een pracht vakantie!
    Wat een reislustifg volkje zijn we.
    xxx mam en natuurlijk ook je allerlieftse pap

  • 15 Mei 2010 - 14:03

    Danielle:

    wow, ik wil heel veel plezier wensen en ik lees graag weer je nieuwe avonturen!

  • 21 Mei 2010 - 15:48

    Meire:

    Hey Leoni,

    Lang geleden...
    Wat een strak reis heb je laat een beetje ruimte voor de toeval(weet niet precies als het goed geschreven is).
    Wat betreft beestjes ze zijn overal naar toen ook in Londen of waar niet warme is, misschien zijn ze daar anders aangekleden woestijn beesten.
    Wat dan ook.
    Ik ben pas van Brazilie terug ik was daar 5 weken en moet zeggen dat ik moest ook aan de beesten en beestjes aanwennen.
    Verder het leven gaat door veel studeren beoordeling 7 juni en misschien daarna even weg maar niet zo ver weg.
    Ik wil ook naar Egypte gaan maar ben bang dat mijn idee van magie over het land weg valt.
    Leoni ik stop hier want mijn bericht is een beetje te groot geworden, ik wens je een super reis.
    Trouwens weet je iets van christien zij heeft geen antwoord aan mij e-mails en mijn memorie van de telefoon is weg en ik kan haar niet bellen.

    super groet,

    meire

  • 11 Juni 2010 - 09:53

    Gerda:

    Hee Leonie, ben benieuwd naar je ervaringen, veel plezier! groetjes Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 25 Maart 2008
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 28566

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 29 Februari 2016

Down Under 2.0

04 Juni 2010 - 25 Juni 2010

Egypte ervaren

17 Oktober 2008 - 02 Mei 2009

Leunie goes Kiwi

Landen bezocht: